بررسی جک J4 ؛ سدان محبوب کرمان موتور - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3

بررسی جک J4 ؛ سدان محبوب کرمان موتور

  • کد خبر : 27017
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۴
بررسی جک J4 ؛ سدان محبوب کرمان موتور

چند سالی گذشت تا مردم توانستند به خودروهای چینی اعتماد کنند. تنوع، بالا بردن کیفیت و مقایسه قیمتی با خودروهای قدیمی برندهای جهانی که در کشور هستند، نقش به سزایی در استقبال مردم داشت.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری؛ جک یکی از برندهای مهم چینی در بازار خودروست که توانست اعتماد و نظر مردم را به خود جلب کند. یکی از مدل‌های این برند، جک J4 است. جک J4 یک سدان کوچک است که از سال ۹۷ تاکنون مهمان خطوط تولید کرمان موتور بوده و کمابیش توانسته جایگاه خود را در بازار ایران پیدا کند.
جک جی ۴ کرمان موتور در اصل از تولیدات اقتصادی گروه خودروسازی JAC چین به حساب می‌آید که در سال ۲۰۱۲ وارد میدان شد. این خودرو در کشور چین با نام JAC Heyue A30 شناخته می‌شود و باید بدانید که تولید آن در سال ۲۰۱۹ به پایان رسیده است. با این وجود ظاهراً شرکت کرمان موتور قصد دارد عرضه این سدان کوچک اقتصادی را فعلاً در برنامه داشته باشد تا شاید در آینده جایگزین مناسبی برای آن پیدا شود.
مشخصات فنی جک J4
جک J4 اتومات در ایران با موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی ۱۶ سوپاپ عرضه شده است. موتور جک جی ۴ قدرتی در حد ۱۰۳ اسب بخار و ۱۴۶ نیوتن متر گشتاور در اختیار گیربکس اتوماتیک CVT می‌گذارد. تا به اینجای کار هر کس این مشخصات فنی را مطالعه کند، احتمال می‌دهد که جک جی ۴ کرمان موتور در سبقت‌گیری یا هنگام عبور از سربالایی چیزی جز اعصاب‌خردی و عصبانیت برای مالک و راننده خود باقی نمی‌گذارد. اما باید بدانید که جک جی ۴ عملکرد نسبتاً چابکی دارد؛ زیرا شتاب صفر تا صد این خودرو چیزی حدود ۱۱ ثانیه است که در مقایسه با محصولات مشابه تولید داخل کاملاً رضایت‌بخش به نظر می‌رسد.
عملکرد سیستم تعلیق به‌ویژه بخش عقب خودرو آن‌چنان نرم نیست و می‌تواند موجب نارضایتی برخی افراد شود. هماهنگی مناسب بین پیشرانه و گیربکس سی وی تی جزو نکات مثبت رانندگی با جک J4 اتومات است که عملکردی ورای حد انتظار به نمایش خواهد گذاشت. کشش خودرو در حالت عادی مطلوب به نظر می‌رسد و با یکی دو سرنشین به راحتی می‌توان در جاده از خودروهای مختلف سبقت گرفت، اما وقتی که با صندوق عقب پر و ظرفیت کامل به جاده می‌زنید، انتظار نداشته باشید که جک جی ۴ عملکرد تندوتیزی داشته باشد و چابکی همیشگی را ارائه دهد.
طراحی بدنه و کابین جک جی ۴
طراحی جک جی ۴ با گذشت حدود چهار سال از حضور در بازار ایران، جذاب و به‌نسبت به‌روز به‌نظر می‌رسد. جلوپنجره کرومی، خطوط کم‌عمق روی بدنه و هماهنگی دیزاین چراغ‌ها با خطوط کاپوت و جلوپنجره از جمله جذابیت‌های این خودرو در بخش جلویی هستند. در نمای جانبی، سطح زیرین پنجره‌ها به‌منظور افزایش جذابیت بصری به‌رنگ کروم در آمده است.
 
همچنین وجود یک لچکی در انتهای قاب شیشه‌های جانبی، از دیگر نکات قابل ذکر نمای کناری جک جی ۴ است. در این بخش، شاهد یک خط ممتد شانه‌ای حجمی از انتهای چراغ عقب در راستای دستگیره درها تا حوالی گلگیر جلو هستیم که همراه با یک حجم منفی در قسمت زیرین درها، نمای کناری این خودرو را جلوه بخشیده‌اند.
امکانات و آپشن‌های ایمنی و رفاهی
جک جی ۴ به‌عنوان ارزان‌ترین سدان چینی بازار ایران، تجهیزات قابل قبولی را ارائه می‌دهد؛ امکانات ایمنی این خودرو شامل دو کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضدقفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری (در نسخه جدید)، کروزکنترل و سیستم پایش فشار باد تایرها است.
تجهیزات رفاهی جی ۴ هم شامل فرمان برقی، کلیدهای کنترلی روی فرمان، روکش چرمی صندلی‌ها با دوخت قرمز، نمایشگر سیستم مالتی‌مدیا (در دو مدل جدید)، سیستم تهویه‌مطبوع دستی، سیستم صوتی با ورودی USB و AUX، قابلیت تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو از داخل کابین، چراغ بدرقه، ایزوفیکس (نگهدارنده صندلی کودک) و… می‌شود.
ایمنی جک  J4
باید بدانید که جک جی ۴ موفق شده در تست‌های موسسه سی انکپ چین پنج ستاره ایمنی به دست آورد که درنتیجه که بر این اساس می‌توان روی امنیت نسبتاً بالای این خودرو حساب باز کرد. به‌ویژه حالا که کرمان موتور ترمز دیسکی عقب و سیستم کنترل پایداری را به تجهیزات این سدان کوچک چینی اضافه کرده است، باید اذعان کرد که امنیت این خودرو بیش از پیش ارتقا خواهد یافت.
کلام آخر
در مجموع باید اذعان داشت جک جی ۴ یک سدان اقتصادی با استهلاک پایین و هزینه نگهداری کم است که ماندگاری بالایی دارد. از سوی دیگر، شبکه گسترده و پاسخگوی خدمات پس از فروش کرمان‌موتور، تامین مداوم قطعات و لوازم‌یدکی جی ۴ و بازار دست‌دوم این خودرو از دیگر انگیزه‌های مشتریان برای خرید این سدان اقتصادی، چه به‌صورت صفرکیلومتر و چه به‌صورت دست‌دوم و کارکرده است.
گفتنی است با توجه به‌خرید امتیاز بن‌سازه این خودرو (پلت‌فرم PS1) توسط کرمان‌موتور و برنامه درازمدت این خودروساز بزرگ بخش‌خصوصی برای توسعه محصول بر اساس آن، خیال مشتریان از بابت گستردگی خدمات و وفور قطعات آن راحت خواهد بود.

گزارش: فاطمه اصلان بیک

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=27017

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰