دیدار نسل قدیم با نسل جدید در تولد شصت سالگی استون مارتین DB5 - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
4

دیدار نسل قدیم با نسل جدید در تولد شصت سالگی استون مارتین DB5

  • کد خبر : 27826
  • ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
دیدار نسل قدیم با نسل جدید در تولد شصت سالگی استون مارتین DB5

میگویند نگاه زیباست که همه چی را زیبا میبند، اما واقعا کسی پیدا می ‌شود که زیبایی استون مارتین DB5 را تایید نکند؟ این کوپه زیبا اکنون به مناسبت تولد ۶۰ سالگی خود در سپتامبر ۱۹۶۳، به نمایشگاه فرانکفورت رفته و چند عکس یادگاری هم در کنار نواده مدرن خود یعنی DB12 ثبت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)؛ استون مارتین DB5 نخستین بار در نمایشگاه ۱۹۶۳ IAA و همزمان با نمونه اولیه پورشه ۹۱۱ به معرض نمایش درآمد. علاوه بر زیبایی ظاهری و البته حضور در فیلم جیمز باند، به همراه داشتن تجهیزات رفاهی همچون تهویه مطبوع و بالابر برقی شیشه ‌ها، اعتبار استون مارتین DB5 را افزایش داد.
استون مارتین DB5 به پیشرانه ۴ لیتری شش سیلندر ۳٫۷ لیتری مجهز بود، که ۲۸۲ اسب ‌بخار قدرت تولید می ‌کرد. این خودرو می‌ توانست به حداکثر سرعت ۲۴۱ کیلومتر برساعت دست یابد. به همین دلیل بود که در بروشور رسمی، از DB5 به عنوان سریع‌ترین خودروی GT چهار نفره یاد شده بود.
حتما توجه دارید که این ارقام برای ابتدای دهه ۶۰ میلادی تاچه حد قابل توجه بوده است. این در حالی است که نواده DB5 یعنی استون مارتین DB12 در سال ۲۰۲۳ به پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو ساخت AMG مجهز شده است، که ۶۷۱ اسب بخار قدرت تولید می ‌کند.
استون مارتین در کل ۱۰۲۲ دستگاه از DB5 را تولید کرد، که ۸۸۷ دستگاه کوپه، ۱۲۳ دستگاه روباز و ۱۲ دستگاه شوتینگ بریک را شامل می‌ شد.
استون مارتین DB5 همواره در میان افراد ثروتمند و مشهور بسیار محبوب بوده و توسط افرادی همچون سر پل مک کارتنی از گروه بیتلز، میک جگر از رولینگ استونز، پیتر سلرز و رالف لورن خریداری شده است.
تنها دو سال پس از معرفی DB5، استون مارتین DB6 در نمایشگاه لندن ۱۹۶۵ معرفی شد که تا سال ۱۹۷۰ و ساخت ۱۷۸۸ دستگاه از آن، در خط تولید باقی ماند.
 
گزارش: فاطمه اصلان بیک

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=27826

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰