بهترین خودروهای چینی موجود در بازار ایران - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : چهارشنبه - ۲ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 22 May - 2024
1

بهترین خودروهای چینی موجود در بازار ایران

  • کد خبر : 30989
  • ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۶:۳۸
بهترین خودروهای چینی موجود در بازار ایران
تا چند سال پیش تنها اسم خودروهایی مثل جک، تیگو و چری را به عنوان ماشین چینی می‌شناختیم؛ اما اخیرا برندهای جدیدی پا به عرصه رقابت در بازار ایران گذاشته‌اند.

تا چند سال پیش تنها اسم خودروهایی مثل جک، تیگو و چری را به عنوان ماشین چینی می‌شناختیم؛ اما اخیرا برندهای جدیدی پا به عرصه رقابت در بازار ایران گذاشته‌اند

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، چند سالی است که به دلیل تحریم‌های جهانی و قانون ممنوعیت واردات خودرو، پای خودروهای چینی به کشور باز شده‌است. در گذشته که محصولات برندهایی مثل بنز، پورشه، بی‌ام‌دبلیو، هیوندای، نیسان، هوندا و… در بازار حضور داشتند، اصلاً صحبتی از ماشین‌های چینی نبود؛ البته این موضوع که آن زمان خودروسازی در چین به این میزان پیشرفت نکرده بود هم دلیل مهمی است. تا چند سال پیش تنها اسم خودروهایی مثل جک، تیگو و چری را به عنوان ماشین چینی می‌شناختیم؛ اما از سال ۱۴۰۰ به بعد، برندهای جدیدی پا به عرصه رقابت در بازار ایران گذاشته‌اند. در این گزارش بهترین خودرو چینی در ایران را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

در حال حاضر قیمت اکثر خودروهای ایرانی کمتر از ۱ میلیارد است؛ از طرف دیگر، قیمت خودروهای وارداتی که کارکرد پایینی دارند، تقریباً از ۲ میلیارد و ۵۰۰ تومان شروع می‌شود. افرادی که می‌خواهند خودروی پر امکانات و با کیفیت‌تری نسبت به محصولات داخلی داشته باشند، از طرفی هم بودجه کافی برای خرید یک خودروی وارداتی را ندارند، می‌توانند از این محصولات استفاده کنند. ماشین‌های چینی علاوه بر طراحی جذاب و به‌روز، آپشن‌های متعددی دارند. به علاوه قطعاتشان نسبت به خودروهای خارجی، راحت‌تر پیدا می‌شود و بازار معامله داغ‌تری دارند.

بهترین خودرو‌های چینی در بازار ایران

تنها آن دسته از ماشین‌های چینی که مشتریان از آنها رضایت بالایی دارند، وارد ایران می‌شوند؛ نه تمام خودرو‌های چینی. البته باز هم در ایران تمام این محصولات وارد شده برای کاربران جذاب نیستند. بهترین ماشین چینی را نمی‌توان به یک مدل خاص ارتباط داد اما امکان بررسی چند مورد از محبوب‌ترین مدل‌ها وجود دارد. در نهایت اینکه بهترین خودرو چینی در ایران کدام مدل است، به شما بستگی دارد؛ اینکه چه انتظاراتی دارید و بودجه شما برای خرید اتومبیل چقدر است.

۱- دیگنیتی پرایم

در سال‌های اخیر می‌بینیم که خودروهای چینی به دلیل تحریم‌های جهانی و علاقه خودروسازان به مونتاژ در داخل کشور، با نام‌هایی غیر از نام اصلی خود وارد بازار می‌شوند. دیگنیتی یکی از این محصولات است که خارج از ایران با نام iX5 عرضه می‌شود. شرکت تولید کننده این محصول دانگ‌فنگ است که دیگنیتی را در چین با برند Fengon و در سایر کشورها با برند Glory عرضه می‌کند. iX5 یا دیگنیتی، در بازار ایران توسط شرکت بهمن موتور مونتاژ و عرضه می‌شود. از مزایای این خودرو که با نام دیگنیتی پرایم شناخته می‌شود، می‌توان به کیفیت ساخت و ایمنی مناسب اشاره کرد.

۲- دیگنیتی پرستیژ؛ همراه با ارزش

مدل جدید دیگنیتی تحت عنوان دیگنیتی پرستیژ، یک سال پس از مدل پرایم وارد بازار ایران شد. بر خلاف سایر خودروهای چینی که فقط از نظر برخی امکانات تغییر می‌کنند، دیگنیتی پرستیژ تغییرات بسیار زیادی را نسبت به نسل قبلی خود داشته است. ظاهر بخش جلوی این خودرو کاملاً تغییر کرده تا حدی که طراحان مجبور به حذف سنسورها در بخش جلویی خودرو شده‌اند. موتور این خودرو نیز تقویت شده و گیربکس بهتری روی آن نصب شده است.

۳- فیدلیتی

ماشین فیدلیتی یکی از اولین تجربه‌های بهمن موتور در عرضه خودروهای خارجی با برند خود شرکت است. این خودرو تا ۲۰% داخلی سازه شده و در کارخانه تیوان قزوین مونتاژ می‌شود. این ۲۰% مربوط به مونتاژ کردن موتور خودرو و تولید تایرهای آن می‌شود. فیدلیتی توسط برند چری تولید می‌شود و بهمن موتور امتیاز مونتاژ آن را دریافت کرده است. نسخه جدید فیدلیتی با نام نیو پرایم نیز، در زمستان سال ۱۴۰۱ وارد بازار ایران شد که به گیربکس آن روغن اضافه شده بود؛ این موضوع باعث می‌شود صفحه کلاچ عملکرد بهتری داشته باشد. طراحی کنسول نیز تغییر کرده و دسته دنده آن با نسخه الکترونیکی جایگزین شده است. در سایر موارد، تمام مشخصات فنی با نسخه قبلی کاملاً یکسان است. این خودرو در دو نسخه ۵ نفره و ۷ نفره تولید می‌شود؛ خریداران می‌توانند هنگام سفارش، تعداد نفرات را مشخص کنند.

۴- لاماری ایما؛ دلبری با چراغ‌های کشیده

در ادامه بحث انتخاب بهترین خودرو چینی، به سراغ یکی از جدیدترین ماشین‌های وارداتی می‌رویم. یکی دیگر از محصولات کمپانی دانگ فنگ چین که با نام دیگری وارد بازار ایران شده است، لاماری ایما است. این خودرو که توسط شرکت آرین پارس موتور در ایران مونتاژ می‌شود، جذابیت ظاهری بسیار بالایی دارد. Lamary Eama در چین با برند فورتیگ، نام T5 EVO و لوگوی DFM به فروش می‌رسد. نوع رنگ این خودرو به صورتی است که به شدت چشم را جذب می‌کند و چراغ‌های کشیده لاماری ایما، زیبایی آن را چند برابر می‌کند.

۵- فونیکس تیگو ۸ پرو

یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان خودرو در چین، کمپانی چری است. این برند که سابقه قدیمی در ایران دارد، به دلیل تحریم‌ها ترجیح داد تا با نام خود وارد بازار ایران نشود؛ به همین خاطر، در سال ۱۴۰۰ مدیران خودرو این محصول را با برند فونیکس به بازار عرضه کرد. نام اصلی این خودرو «چری تیگو ۸ پلاس» است اما در بازار ایران، آن را با نام «فونیکس تیگو ۸ پرو» می‌شناسند. این خودرو نسبت به نسل قبلی خود یعنی چری تیگو ۷، پیشرفت‌های زیادی داشته است؛ هم از نظر فنی، هم از نظر امکانات.

۶- فونیکس تیگو ۸ پرومکس؛ دریایی  از امکانات

زمستان سال ۱۴۰۱ شرکت مدیران خودرو نسخه جدید خودروی تیگو ۸ پرو را با عنوان «پرومکس» روانه بازار کرد. تغییرات ظاهری و فنی زیادی بر روی این خودرو اعمال شده است. مهم‌ترین تغییر این نسخه، تقویت موتور است که حجم آن ۰.۴ لیتر افزایش داشته است.

۷- چانگان CS35 پلاس

چانگان CS35 پلاس جدیدترین محصول این شرکت است که توسط سایپا وارد ایران شده است. پیش فروش این خودرو در دو تیپ مختلف انجام خواهد شد. چانگان سی اس ۳۵ پلاس مدل فیس لیفت نسخه اصلی است که از سال ۹۵ تا ۹۸ در ایران عرضه شد.

 
۸- هایما S7

کمپانی ایران خودرو در سال ۱۳۹۴، یکی از پر سر و صدا ترین خودروهای چینی را وارد بازار ایران کرد. چون این خودرو به نسبت سایر محصولات چینی در آن زمان ظاهر جذاب‌تری داشت، خیلی زود طرفداران زیادی پیدا کرد. این محصول پس از ۳ سال توقف تولید شد؛ اما قبل از آن، در سال ۱۳۹۶ نسخه توربوشارژ هایما s7 به بازار آمده بود. البته تولید این ماشین چینی هم بعد ۳ سال متوقف شد.

۹- بورگوارد BX7؛ جادار و مطمئن

در اولین قدم معرفی بهترین خودرو چینی، به سراغ بورگوارد بی ایکس ۷ می‌رویم. این خودرو در سال ۱۳۹۶ توسط شرکت کیان موتور وارنا وارد ایران شد. ابعاد این کراس‌اور هفت نفره کمی از هیوندای سانتافه که طرفداران زیادی دارد، بزرگ‌تر است و برای خانواده‌های پر جمعیت بسیار مناسب است. کیفیت ساخت این خودرو در مقایسه با سایر ماشین‌های چینی، بسیار بالا است.

۱۰- ام‌جی RX5؛ یک طراحی خاص

خودرو MG RX5 یکی از محصولاتی است که توسط گروه خودروسازی فردا وارد ایران شد اما خیلی زود تولید آن متوقف شد! در سال ۹۷ تعدادی آر ایکس ۵ توسط این شرکت وارد ایران شد اما به دلیل خروج MG از بازار ایران، واردات این محصول هم متوقف شد. ام جی RX5 یکی از بهترین ماشین‌های چینی شاسی بلند بازار ایران به شمار می‌رود که تعداد خیلی محدودی از آن در ایران وجود دارد.

۱۱- بی‌وای‌دی S7

BYD دهمین شرکت خودروسازی چین محسوب می‌شود که سالانه حدود ۵۵۰,۰۰۰ ماشین تولید می‌کند. خودروسازی کارمانیا که با این برند در ارتباط بود، در سال ۱۳۹۷ نمونه فیس لیفت بی وای دی S7 را مونتاژ و وارد بازار کرد. اس ۷ یک کراس اور هفت نفره است اما ردیف آخر فضای کمی برای قرار گرفتن پا دارد. از قابلیت‌های ویژه این خودرو، می‌توان به تهویه هوای فوق‌العاده آن اشاره کرد. در صورتی که شما دکمه تهویه هوا را فشار دهید، این سیستم تهویه هوا ذرات معلق در هوا که اندازه آنها از ۲.۵ میکرومتر کوچک‌تر است را به بیرون از ماشین هدایت می‌کند؛ خودروی چینی برای این کار تنها ۴ دقیقه فرصت نیاز دارد.

۱۲- دانگ فنگ H30 کراس؛ یک هاچ‌بک شبیه به کراس اور

در نیمه دوم سال ۱۳۹۵، شرکت ایران خودرو محصولی که از سال گذشته پیش فروش آن را آغاز کرده بود، وارد بازار کرد؛ بر روی دانگ فنگ H30 کراس، موتور TU5 پژو ۲۰۶ تیپ ۵ نصب شده است که کیفیت مناسبی را ارائه می‌دهد. این ماشین چینی به مدت ۴ سال در کشور تولید شد و ایران خودرو تعداد قابل قبولی از این محصول را وارد بازار کرد.

در نهایت کدام ماشین چینی را بخریم؟
شاید مقایسه ماشین‌های خارجی در بازار ایران سخت باشد، اما مقایسه خودر‌وهای چینی کمی آسان‌تر است. معمولاً این محصولات قدرت یکسانی دارند؛ تفاوت اصلی در جذابیت ظاهری و آپشن‌های خودرو است. به همین جهت، این موضوع کاملاً به شما بستگی دارد که چه برند و کدام مدل ماشین چینی را انتخاب کنید. ممکن است برای یک نفر طراحی ظاهری اهمیت بالایی داشته باشد، اما فرد دیگر به آپشن‌های متعدد اهمیت بیشتری دهد. ما سعی کردیم چند مدل از بهترین خودرو‌های چینی در ایران را مورد بررسی قرار دهیم تا کار شما برای انتخاب خودروی آینده‌تان آسان‌تر شود.

بهترین بیمه برای انواع ماشین های چینی

از آنجا که خودروهای چینی هم گران قیمت هستند، هم کیفیت بدنه آنها به خوبی سایر محصولات خارجی نیست، استفاده همزمان بیمه بدنه و شخص ثالث برای آنها یک موضوع ضروری است. بیمه شخص ثالث یک بیمه اجباری است و مالک خودرو حتماً باید آن را تهیه کند؛ در غیر این صورت، هم جریمه می‌شود، هم امکان توقیف خودرو وجود دارد. از آنجا که ماشین های چینی در دسته خودروهای نامتعارف قرار می‌گیرند، حتی اگر راننده مقصر در تصادفات، بالاترین میزان پوشش مالی را داشته باشد، شرکت بیمه (در سال ۱۴۰۲) نهایتاً ۶۰۰ میلیون تومان از خسارت را  جبران می‌کند. توجه داشته باشید که قیمت خودروهای چینی جدید بیشتر از ۱ میلیارد تومان است، پس نداشتن بیمه‌نامه برای ماشین‌های چینی می‌تواند برای مالک دردسر ساز باشد.

به معایب ماشین های چینی نیز توجه کنید!
اگرچه خودرو‌های چینی برای ایرانیان مزایای بسیاری دارند، اما معایبی نیز وجود دارد. در گذشته که واردات خودروی خارجی آزاد بود، کمتر کسی به سراغ خرید خودرو چینی می‌رفت؛ اما با شرایط کنونی، بسیاری از افراد چاره‌ای جز انتخاب این خودروها ندارند. در این قسمت، به برخی از مشکلات و معایب خودروهای چینی اشاره می‌کنیم:
• قیمت نسبتاً بالا به نسبت کیفیت
• فروش سخت ماشین دست دوم چینی
• ایجاد صدای غیرعادی در موتور بعد از مدت نسبتاً کوتاه
• کمیاب بودن لوازم یدکی خودرو چینی
• کمبود تعمیرگاه تخصصی خودرو های چینی به نسبت تعداد وسایل نقلیه
• نبود نمایندگی رسمی خودرو چینی
• کیفیت متوسط مواد استفاده شده
• کیفیت متوسط گیربکس

بهترین خودرو چینی هم می‌تواند برخی از این مشکلات را داشته باشد. اما با توجه به بازار ماشین ایران، شهروندان انتخاب‌های خیلی زیادی ندارند. یا باید خودروی داخلی را انتخاب کنند، یا بودجه خود را چند برابر افزایش دهند و اتومبیل خارجی کارکرده خریداری کنند.

گزارش: فرنوش آبا

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=30989

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰