به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، این همکاری پس از بیانیه تویوتا در ماه ژوئن به عنوان بزرگترین خودروساز جهان از نظر فروش، مبنی بر معرفی باتریهای با کارایی بالا برای بهبود محدوده رانندگی و کاهش هزینههای خودروهای برقی آینده صورت میگیرد.
ایدمیتسو و تویوتا اعلام کردند که قصد دارند نسل بعدی باتریها را در سالهای ۲۰۲۷ تا ۲۰۲۸ تجاری سازی کنند و به دنبال آن تولید انبوه انجام شود.
باتریهای حالت جامد انرژی بیشتری نسبت به باتریهای الکترولیت مایع فعلی در خود حفظ میکنند.