حاشیه‌ ماشین ۱۰۰ میلیاردی کنعانی زادگان - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
1

حاشیه‌ ماشین ۱۰۰ میلیاردی کنعانی زادگان

  • کد خبر : 27853
  • ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
حاشیه‌ ماشین ۱۰۰ میلیاردی کنعانی زادگان

«آن ماشین گذر موقت است (همان خودروی مرسدس بنز نارنجی رنگی که با آن به سر تمرین پرسپولیس رفته بود)؛ اما یکی از ماشین‌هایم رنجرور ولار است که ۱۰۰ میلیارد قیمت دارد و از جام جهانی مجوز داده بودند.»

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، همین جمله کوتاه محمدحسین کنعانی‌زادگان، بازیکن پرسپولیس در برنامه «شب‌های فوتبالی» شبکه ورزش باعث شد تا یک جنجال بزرگ رسانه‌ای و یک جنجال بزرگ‌تر میان فوتبالیست‌ها و کشتی‌گیران و دیگر ورزشکاران به وجود آید. جنجالی که در نهایت به یک رسوایی نیز ختم شد. به طوری که در گزارش‌های رسانه‌ای اعلام شد ۱۴ نفر خارج از ضوابط حواله خودرو دریافت کرده‌اند. با وجود درخواست معرفی و انتشار نام این ۱۴ نفر باز هم فدراسیون بابت آن واکنش نداشته و نسبت به این موضوع هیچ اظهار نظری نکرده است.
این در حالیست که پرونده حواله‌های خودرو بابت پاداش صعود به جام جهانی رقمی چند هزار میلیارد تومانی را در بر می‌گیرد و گفته می‌شود رقم خودروهایی که بازیکنان وارد کرده‌اند نزدیک به ۳ هزار میلیارد تومان است. اهدای حواله واردات خودرو به ملی‌پوشان موضوعی است که بار‌ها مورد انتقاد قرار گرفته است.
پس از صعود تیم ملی به جام جهانی ۲۰۲۲ به اعضای تیم یک حواله واردات خودرو اهدا شد، حواله‌ای که ارزش آن چند میلیارد تومان تخمین زده شد. تصاویر خودرو‌های لوکس و گران‌قیمت متعلق به ملی‌پوشان که در گمرگ به صف درآمده بودند، هم چندی پیش منتشر شد تا دوباره این موضوع، مورد توجه قرار بگیرد. در اهدای این جایزه هنگفت ۲ مساله مورد نقد قرار گرفت؛ نخست اینکه چرا باید به ملی‌پوشان چنین پاداش میلیاردی داده شود، چرا که این پاداش علاوه بر پاداش‌های مصوبه فدراسیون برای صعود به تیم ملی بود و از آن مهم‌تر مجوز ورود خودرو یک امتیاز ویژه است و چرا باید به این ورزشکاران به عنوان پاداش یک «رانت» داده شود.
آستانه قیمت یک رنجرور پرچمدار صفر کیلومتر در بازار جهانی، ۱۱۰ هزار دلار است اما مدل وارد شده توسط کنعانی زادگان، ولار ۲۰۲۳ با حدود قیمت ۶۰ تا ۱۰۰ هزار دلار محسوب می‌شود. حتی اگر فرض کنیم، خودروی وارد شده توسط کنعانی زادگان دارای تجهیزات ویژه باشد و همراه هزینه حمل، نهایتا ۱۵۰ هزار دلار هزینه برای او داشته باشد؛ از قرار دلار ۵۰ هزار تومانی، معادل ۷ تا ۸ میلیارد تومان برآورد می‌شود. حالا بازیکن ۲۹ ساله پرسپولیس، قیمت ۱۰۰ میلیارد تومانی را برای خودروی وارداتی‌اش در نظر گرفته و برای این سود هنگفت حاصل از حضور در تیم ملی ایران، حساب ویژه باز کرده است.
با خودروی رنجرور ولار آشنا شوید
اما خودرویی که توانست تا این میزان حاشیه ساز باشد و سر و صدا به پا کند چه خودرویی و دارای چه ویژگی‌هایی است. رِنج‌رووِر یا رِینج‌روور یا Range Rover، یک مجموعه از خودروهای شاسی‌بلند ساخته شده توسط کمپانی لندرور است. این خودروها به صورت شهری و بیابانی (Off-Road) تولید شده و از سال ۱۹۷۰ تاکنون موجود هستند. این خودروها ابتدا با موتورهای هشت ‌سیلندر بنزینی تولید می‌شدند و متعاقبا به مدل‌های مختلفی از آن تولید شد. نسل پنجم رنج روور با پیشرانه V8 4.4 لیتری و توان ۵۲۳ اسب بخار ارائه می‌شود. این خودرو دارای ویژگی‌های لوکسی نظیر کروز کنترل، کنترل ایستایی در سربالایی، ناوبری، دوربین عقب و دوربین ۳۶۰ درجه است.
همچنین، طراحی داخلی و خارجی آن به طور چشمگیری بهبود یافته و از جزئیات زیبایی‌شناسانه بهره می‌برد.  طراحی خارجی خودرو با تاکید بر مینیمال گرایی و سادگی طراحی شده است. داشبرد نامتقارن و کنسول میانی پیوسته با داشبرد ایجاد جلوه آرامش بخشی دارند.
سیستم نورپردازی انتزاعی و تزئیناتی مشکی پیانویی جلوه زیبا را به ارمغان می‌آورند.  نمایشگر اصلی ۱۳٫۱ اینچی و نمایشگر پشت فرمان ۱۳٫۷ اینچی دارد.  سیستم صوتی ۴۰۰ وات با ۱۵ بلندگو مریدین، فرمان تنظیم برقی و سیستم تهویه مطبوع دو منطقه‌ای از ویژگی‌های این خودرو هستند. امکاناتی مانند شارژر بیسیم تلفن همراه، سیستم روشنایی LED پیکسلی، ریم‌های ۲۱ اینچی، و تنها گوشه‌ای از ویژگی‌ها در این خودرو قرار دارند.
قیمت پایه حدود ۸۵ هزار دلار و نسخه گران‌ترین (P530 First Edition) حدود ۱۳۰ هزار دلار (بدون آپشن) است.  نسخه‌های برتر مانند HSE و Autobiography امکانات اضافی از جمله سیستم صوتی ۸۰۰ وات با ۱۹ بلندگو و صدای ۳ بعدی دارند.

گزارش: آزاده باقری

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=27853

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰