به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، بزرگترین خودروساز جهان قصد دارد ظرفیت تولید خود را برای پاسخگویی به افزایش تقاضای هند برای خودروهای هیبریدی افزایش دهد اما دولت نخستوزیر نارندرا مودی بر افزایش فروش خودروهای الکتریکی تمرکز کرده است و به شرکتها میلیونها دلار مشوق برای ساخت خودروهای الکتریکی ارائه میکند.
هند از خودروهای برقی تنها ۵ درصد مالیات میگیرد، در حالی که مالیات بر خودروهای هیبریدی به ۴۳ درصد میرسد و این کمتر از ۴۸ درصد خودروهای بنزینی است. تویوتا استدلال میکند که با توجه به کاهش آلایندگیها و مصرف سوخت بهتری که هیبریدیها ارائه میکنند، این اختلاف پنج درصدی که از هیبریدیها نسبت به خودروهای بنزینی حمایت میکند، نقشی کلیدی در سیاستگذاری دارد.
در نامه رئیس تویوتای هند آمده است که تفاوت مالیات بر خودروهای بنزینی باید ۱۱ درصد برای هیبریدیها و ۱۴ درصد برای هیبریدیهای فلکس باشد. بر اساس محاسبات رویترز، این میزان مالیات ۳۷ درصدی برای هیبریدیها و ۳۴ درصدی برای هیبریدیهای فلکس است که به ترتیب ۱۴ و ۲۱ درصد کاهش می یابد.
غولهای هندی تاتا موتورز و ماهیندرا از خودروهای الکتریکی حمایت میکنند، در حالی که تویوتا و هوندا موتور خواهان حمایت از خودروهای هیبریدی هستند. تویوتا از اظهار نظر اجتناب کرد اما گفت که بهینه ترین راه برای کاهش انتشار کربن از طریق ترکیبی از گزینههای انرژی الکتریکی و جایگزین، از جمله خودروهای برقی و هیبریدی است.
تویوتا توسعه خودروهای برقی را آغاز کرده است و در عین حال از خودروهای هیدروژنی نیز دفاع میکند و میگوید برای حل بحران آب وهوا به رویکردی چند جانبه نیاز است.
تویوتا اعلام کرد که ساختار مالیاتی هند و استفاده از سیستم گرانتر، از جمله موتور و قطعات الکتریکی مانند باتریها و موتورها باعث میشود که تولید خودروهای هیبریدی ۳۰ تا ۳۵ درصد گرانتر از همتایان بنزینیاش باشد.
تویوتا همچنین در نامه خود از هند میخواهد خودروهای هیبریدی را تحت برنامه تشویقی دولت قرار دهد که به خریداران تخفیف میدهد و این طرحی است که اکنون فقط برای خودروهای برقی در دسترس است.