هوای تازه! - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4

هوای تازه!

  • کد خبر : 28516
  • ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۹:۴۶
هوای تازه!

به طور متداول مردم کشور ما روی یک کیلومتر معین اقدام به تغییر هر یک از اقلام مصرفی خودروی خود می کنند اما این کیلومتر می تواند متر و معیار درستی برای نباشد

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، فیلتر هوای کثیف به موتور شما اجازه نمی دهد تا آنطور که باید آزادانه نفس بکشد و عملکرد خودروی شما را کاهش می دهد. اگرچه مسافت پیموده شده و گاهی اوقات فواصل زمانی برای تعویض فیلتر هوای موتور شما احتمالاً در برنامه تعمیر و نگهداری خودروی شما تاثیر گذار است اما پاسخ واقعی به اینکه چند وقت یکبار نیاز به تعویض فیلتر هوا دارید، به سادگی است: «زمانی که کثیف است.»
به طور متداول مردم کشور ما روی یک کیلومتر معین اقدام به تغییر هر یک از اقلام مصرفی خودروی خود می کنند اما این کیلومتر می تواند متر و معیار درستی برای نباشد و گاهی بسته به اتفاقات و جریانات موجود، اقلام مصرفی و سرویسهای ادواری خودرو جلو بیفتد. به طور مثال توصیه می شود پیش از مسافرت همیشه سرویسهای ادواری را چک کنید و به این ترتیب استهلاک خودری خود را به حداقل خود برسانید.
در نظر داشته باشید هرچه بیشتر به خودروی خود توجه داشته باشید، استهلاک کمتری خواهد داشت و در نتیجه ارزش مادی خودروی خود نیز حفظ می شود.
فیلتر هوای کثیف می تواند مشکلاتی را ایجاد کند که شامل از دست دادن نیرو (به ویژه اگر موتور توربوشارژ دارید)، صداهای عجیب و غریب موتور، خروج دود سیاه از اگزوز و کاهش مصرف سوخت می شود. اگر به اندازه خیلی خیلی زیاد کثیف باشد، حتی می تواند باعث شود موتور روشن نشود یا چراغ چک موتور روشن شود.
از آنجایی که هوای فیلتر می‌شود از تمیز تا بسیار کثیف بسیار متفاوت باشد، شاید بهترین راهبرد این باشد که فیلتر را به‌طور منظم بررسی کنید، نه صرفاً تعویض آن در یک بازه زمانی مشخص.
برخلاف فیلترهای روغن و فیلترهای سوخت، عمر مفید فیلتر هوای موتور(که با فیلتر هوای کابین متفاوت است) بسته به محیطی که در آن رانندگی می‌کنید بسیار متفاوت است. همچنین بر خلاف فیلترهای روغن و سوخت، که در آن مواد «فیلتر» معمولاً در یک ظرف مهر و موم شده قرار می‌گیرند، فیلتر هوای موتور را می‌توان به راحتی از ظرف آن برای بازرسی خارج کرد.
در حالی که برنامه تعمیر و نگهداری در اکثر خودروها یک فاصله مسافت پیموده شده معمولاً ۷ تا ۱۰ کیلومتر است اما برای تعویض فیلتر هوای موتور، می توان فاصله مسافت پیموده شده کوتاه تری را در نظر گرفت. این معمولاً به عواملی مانند رانندگی منظم در ترافیک سنگین در هوای گرم، در جاده های آسفالت نشده یا در شرایط گرد و غبار بستگی دارد.
در حالی که فیلترهای هوای قدیم معمولاً حلقه‌های گردی بودند که در یک قوطی فلزی گرد در بالای موتور قرار می‌گرفتند، فیلترهای هوای مدرن به احتمال زیاد استوانه‌ای یا صاف هستند و در یک جعبه پلاستیکی مستطیلی در گوشه جلویی محفظه موتور قرار می‌گیرند. اگر محفظه ای که فیلتر را حمل می کند مشخص نیست، باید بتوانید آن را در کتابچه راهنمای مالک یا آنلاین با جستجوی «فیلتر هوا در [سال/ساخت/مدل] من کجاست» پیدا کنید. برخی از محفظه ها با گیره و برخی دیگر با پیچ به هم متصل می شوند.
اگرچه خود فیلترها اغلب به عنوان «فیلتر کاغذی» توصیف می‌شوند اما از نوعی کاغذ استفاده می‌کنند که به هوا اجازه می‌دهد در حالی که جلوی خاک و گرد و غبار را می‌گیرد، جریان پیدا کند.
یک آزمایش رایج این است که فیلتر را جلوی یک منبع نور نگه دارید تا فیلتر بین چشمان شما و نور قرار گیرد. اگر می توانید نور را به وضوح ببینید که از فیلتر عبور می کند، احتمالاً فیلتر مشکلی ندارد.
یک استراتژی این است که فیلتر هوای خود را چند روز قبل از هر تعویض روغن چک کنید. به این ترتیب، اگر کثیف است، قبل از اینکه فیلتر را برای تعویض روغن به مغازه ببرید، زمان خواهید داشت که خودتان آن را بخرید و آن را عوض کنید.

گزارش: سعید شمیرانی

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=28516

برچسب ها

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰