بالا رفتن مصرف سوخت در هوای سرد - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

بالا رفتن مصرف سوخت در هوای سرد

  • کد خبر : 29190
  • ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
بالا رفتن مصرف سوخت در هوای سرد

عوامل متعددی وجود دارد که باعث افزایش مصرف سوخت در هوای سرد می شود و اکثر آنها هیچ ارتباطی با موتور ندارند.

مصرف سوخت و کنترل آن همواره جزو یکی از مهمترین دغدغه دارندگان خودرو در سرتاسر جهان است.
به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، اقتصاد خودرو و هزینه کرد آن برای استهلاک یا موارد دیگر به اندازه ای بالا هست که رانندگان را به این فکر می برد تا با دانستن ترفندهای کاهش مصرف سوخت، هزینه ها را کاهش دهند. در جغرافیایی که آب و هوا به اندازه زیادی سرد می شود، دانستن این مطلب از اهمیت خاصی برخوردار است و دانستن این مطلب برای ما به دلیل کاهش دمای اخیر، مهم تلقی می شود.
عوامل متعددی وجود دارد که باعث افزایش مصرف سوخت در هوای سرد می شود و اکثر آنها هیچ ارتباطی با موتور ندارند. برخی از این موارد با رانندگی خودرو بهبود می‌یابند؛ چرا که این امر باعث گرم شدن همه اجزای خودرو می‌شود، بنابراین می توان گفت به طور کلی افزایش مصرف سوخت در هوای سرد، در سفرهای کوتاه بیشتر حس می شود.
ساز و کار سوخت خودرو به این صورت است که بنزین باید تبخیر شود تا به خوبی در موتور بسوزد و از آنجا که گاز در هوای سرد به راحتی تبخیر نمی شود، مصرف بنزین در هوای سرد بیشتر می شود. هنگامی که هوا سرد است، مخلوط سوخت باید “غنی تر” باشد، به این معنی که به نسبت بیشتر از حد معمول گاز به موتور تزریق می شود؛ بنابراین مصرف سوخت افزایش می یابد. این وضعیت با گرم شدن موتور بهبود می‌یابد، بنابراین زمانی که ماشین برای اولین بار راه اندازی می‌شود، مشکل ایجاد می‌شود و به مرور اوضواع بهتر می شود.
در آب و هوای سرد، ترکیب ویژه ای از گازهای حاوی افزودنی در زمستان وجود دارد که به آن اجازه می دهد برای شروع آسان تر بسوزد اما این افزودنی‌ها مقدار انرژی موجود در گاز را کمی کاهش می‌دهند، بنابراین، مصرف سوخت در هوای سرد به شکل قابل توجهی زیاد می شود.
روانکارهای زیادی به جز روغن موتور در خودروها استفاده می شود. تقریباً هر چیزی که بچرخد نیاز به روانکاری دارد و بیشتر روان کننده ها وقتی سرد است غلیظ تر می شوند. این امر باعث افزایش کشش روی قطعات متحرک م شود که شامل بلبرینگ‌ها در موتور، گیربکس، دیفرانسیل و توپی چرخ‌ها می‌شود. در نتیجه چرخش آنها را سخت‌تر می‌کند و در نتیجه برای حرکت دادن به انرژی بیشتری نیاز دارد. روغن موتور رقیق‌تر گاهی برای رانندگی در هوای سرد توصیه می‌شود، اگرچه تا حدی برای بهبود گردش در هنگام راه‌اندازی است. خبر خوب این است که کارکردن ماشین این روان‌کننده‌ها را گرم می‌کند، بنابراین این مشکل تا حد زیادی با رانندگی حل می‌شود.
عناصر گرمایش الکتریکی مورد استفاده در یخ‌سازهای شیشه‌ عقب و آینه‌های جانبی و همچنین صندلی‌ها و فرمان گرم‌شونده، به مقدار زیادی نیروی الکتریکی نیاز دارند. این امر بار بیشتری را بر روی دینام و موتور وارد می کند که باعث افزایش مصرف سوخت می شود. همینطور برای فن بخاری. علاوه بر این، باتری در دماهای سرد کارآمد نیست و مشکل را تشدید می کند.
هوای سرد متراکم تر از هوای گرم است، بنابراین برای ماشین شما سخت تر است که از آن عبور کند. لاستیک ها به ازای هر ۱۰ درجه فارنهایت کاهش دما تقریباً ۱ پوند از فشار هوا را از دست می دهند و لاستیک های کم باد باعث مقاومت بیشتر در چرخش می شود که به نیروی بیشتر و بنزین بیشتر برای حرکت ماشین نیاز دارد. مهمتر از آن، فشار کم تایرها یک خطر ایمنی است. در حالی که لاستیک‌ها به دلیل تجمع گرما در هنگام راندن کمی فشار می‌آورند، مشکل را می‌توان با باد کردن تایرها با فشار مناسب در فصل زمستان حل کرد.
تحقیقات نشان می دهد به طور تخمینی، هوای سرد (۲۰ درجه) مصرف سوخت را در یک خودروی سنتی گازسوز به طور متوسط ​​۱۵٪ در مسیرهای طولانی افزایش می دهد یا ۲۴٪ برای سفرهای کمتر از ۴ مایل.

گزارش: سعید شمیرانی

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=29190

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰