بررسی مرسدس بنز E230 مدل ۱۹۹۱ اتاق W124 - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
3

بررسی مرسدس بنز E230 مدل ۱۹۹۱ اتاق W124

  • کد خبر : 33413
  • ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۹
بررسی مرسدس بنز E230 مدل ۱۹۹۱ اتاق W124

آن‌چه امروز به آن می‌پردازیم بررسی و تست فنی یک دستگاه W124 مرسدس بنز معروف به E230 است که بسیار بکر و بدون کوچکترین تغییر، تنها با کارکرد حدود ۵۳ هزار کیلومتر با وسواس بسیار از سوی مالک نگهداری می‌شود.

آن‌چه امروز به آن می‌پردازیم بررسی و تست فنی یک دستگاه W124 مرسدس بنز معروف به E230 است که بسیار بکر و بدون کوچکترین تغییر، تنها با کارکرد حدود ۵۳ هزار کیلومتر با وسواس بسیار از سوی مالک نگهداری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، بدون کوچک‌ترین تردید می‌توان زبان طراحی دهه ۱۹۹۰ مرسدس بنز (و ب ‌ام ‌و) را دوران اوج و پختگی این برند ژرمن در زمینه طراحی نمای ظاهری دانست. آنچه در این دوران از سوی مرسدس بنز بر اتاق‌هایی چون R129، C126، W140، W124 و W202 پیاده شد در هیچ دورانی پس از آن تکرار نشد. دورانی که نبوغ طراحی نه در اغراق خطوط و برجستگی‌های ظاهری امروزی، بلکه در سادگی و متانت ظاهری و دلبری‌های نهان خطوط بی‌آلایش بدنه موج می‌زد.

بدون شک آثار جاویدان مرسدس بنز که در میانه‌های دهه ۸۰ تا اواسط دهه ۹۰ میلادی زاده شدند؛ نیازمند تعریف و تمجیدهای فراوان هستند اما آن چه امروز به آن می‌پردازیم بررسی و تست فنی یک دستگاه W124 مرسدس بنز معروف به E230 است که بسیار بکر و بدون کوچکترین تغییر، تنها با کارکرد حدود ۵۳ هزار کیلومتر با وسواس بسیار از سوی مالک نگهداری می‌شود.

نمای ظاهری مرسدس بنز (W124) E230

به سادگی می‌توان W124 را به یک مدل فشن یا همان دنیای مد تشببیه کرد. از آن دسته مدل‌هایی که زیبایی چندانی به رخ ندارند، مغرور نیستند، لباس‌های پر زرق و برق نمی‌پوشند و تنها با اتکا به آنچه در ذات خود دارند خودنمایی می‌کنند. با نگاهی سریع و گذرا به ظاهر W124 ممکن است با خود بگویید «ساده تر از این ممکن نبود!» از قضا نکته ظریف داستان محصولات به اصطلاح دهه نودی مرسدس بنز نیز در همین سادگی خلاصه می‌شود. سادگی که وجودش را مدیون طراح سرشناس ایتالیایی و سرطراح مرسدس بنز، «برونو ساکو» است که ۲۴ سال در این سمت فعالیت کرد. این سادگی طراحی محصولات مرسدس بنز در میانه‌های دهه ۱۹۸۰ تا اواخر دهه ۱۹۹۰ است که باعث شد این خودروها هنوز هم بدون ذره‌ای دلزدگی در دید امروزی‌ها زیبا جلوه کند.

W124 سدان سایز متوسط مرسدس بنز است از سال ۱۹۸۵ جانشین W123 (بنز دانشجویی) شد و با پایان تولید در سال ۱۹۹۵، W210 جای آن را گرفت. این اتاق به خصوص، در حقیقت اولین اتاق این سگمنت بود که به صورت رسمی «کلاس E» خطاب شد و در نمونه‌های سدان، کوپه، استیشن، کانورتیبل و لیموزین به تولید رسید. این در حالی است که اتاق مشابه W201 که بنز ۱۹۰E مشهور است به دلیل قرار گیری در یک سگمنت پایین‌تر، بعدها به «کلاس C» شهرت یافت و تولید آن با کد W202 ادامه پیدا کرد.

گزارش: منیژه میرزایی

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=33413

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.