نکاتی دربارهٔ واردات خودرو صفر - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
6

نکاتی دربارهٔ واردات خودرو صفر

  • کد خبر : 33047
  • ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۱
نکاتی دربارهٔ واردات خودرو صفر

تمام واردکنندگان باید مطابق آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو نسبت به تحویل خودرو و دریافت وجه از مشتریان اقدام کنند.

تمام واردکنندگان باید مطابق آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو نسبت به تحویل خودرو و دریافت وجه از مشتریان اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، واردات خودروی صفر، تقریبا مدتی بعد از لغو برجام، از دستور کار خارج شد. در سال‌های بعد، همیشه موضوع واردات خودروهای نو یکی از پر بحث‌ترین موضوعات حوزه خودرو بود. سرانجام بعد از کشمکش‌های فراوان در سال ۱۴۰۱، مجلس با واردات خودروهای نو موافقت کرد تا به این وسیله بتواند عرضه و تقاضا در بازار خودرو را کنترل کند.

عرضه ۳۶ خودروی وارداتی در سامانه

سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی، نحوه ثبت‌نام مرحله جدید خودروهای خارجی را اعلام کرد.

این طرح از روز سه‌شنبه ۱۹ تیرماه ۱۴۰۳ شروع شده و تا پایان روز یکشنبه ۲۴ تیرماه ادامه خواهد داشت.

متقاضیان می‌توانند از از روز دوشنبه ۱۸ تیرماه ۱۴۰۳ تا ساعت ۱۲ روز شنبه ۲۳ تیرماه حساب وکالتی به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان را افتتاح کنند.

حساب وکالتی تنها باید در یکی از شعب بانک‌های واجد شرایط افتتاح شود.

اولویت متقاضیان سامانه یکپارچه که در اسفند ۱۴۰۳ ثبت‌نام کرده فقط در این مرحله حفظ می‌شود و در صورت عدم انتخاب ۵ اولویت، از سامانه حذف شده و در مراحل بعدی باید مانند سایر متقاضیان بر اساس شرایط آتی ثبت‌نام کنند.

قیمت‌های قطعی، قیمت قطعی در مبادی ورودی است و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص مثل بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و… به قیمت‌های فوق اضافه می‌شود.

قیمت‌های علی‌الحساب اعلام شده ، قیمت در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره‌گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و… در هنگام صدور فاکتور نهایی به قیمت‌های قطعی و مصوب اضافه خواهد شد. واردکنندگان می‌توانند پس از فراخوان اولیه و با دریافت ۵۰ درصد قیمت علی‌الحساب با متقاضی قرارداد امضا کنند.

قیمت قطعی خودروها پس از ارائه کلیه مستندات و مدارک براساس آخرین ضوابط و مقررات تعیین و متعاقباً در سامانه بارگزاری خواهد شد.

واریز نکردن وجه در هر یکی از مراحل پس حداکثر ۵ روز بعد از فراخوان‌ها به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی از اولویت‌بندی خودرو وارداتی انتخابی حذف می‌شود.

تمام واردکنندگان شرکت‌های واردکننده باید مطابق آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو نسبت به تحویل خودرو و دریافت وجه از مشتریان اقدام کنند و در صورت تاخیر در تحویل و… قراردادهای مذکور مشمول جرایم مندرج در آیین نامه فوق خواهد شد.

با وکالتی کردن حساب و ثبت‌نام اولیه در سامانه یکپارچه، هیچ تعهدی مبنی بر تخصیص خودرو ایجاد نخواهد شد.

اطلاعات متقاضیان مرتبط با این طرح بنابر ماده ۱۹ آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات بر آیدی سرمایه در اختیار نهادهای ذیربط قرار می‌گیرد.

گزارش: منیژه میرزایی

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=33047

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.