با استفاده از کارواش‌های خانگی به فکر صرفه جویی آب باشید - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
4

با استفاده از کارواش‌های خانگی به فکر صرفه جویی آب باشید

  • کد خبر : 33038
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۸:۴۱
با استفاده از کارواش‌های خانگی به فکر صرفه جویی آب باشید

در حالت کلی دستگاه کارواش دستی نسبت به روش‎های دیگر شست و شو و نظافت، آب کم‎تری را مصرف می‎کند.

امروزه ضرورت صرفه جویی در مصرف آب ومدیریت منابع آن بر هیچ کس پوشیده نیست. به خصوص که هر سال بیشتر از سال‌های قبل با بحران آب و گرمای هوا و جیره بندی آب مواجه می‌شویم. این بحران به حدی رسیده است که دیگر به فصل سرما و گرما ارتباط پیدا نمی‌کند و در هر صورت باید در این زمینه صرفه‌ جویی به صورت جدی صورت گیرد تا در فصل گرما که کاهش میزان آب در حد آژیر قرمز می‌رسد بتوان به خوبی آن را مدیریت کرده و بدون بحران آفرینی و کمبود آب از آن عبور کرده و در انتظار فصل بارش بود.

برکسی پوشیده نیست افزایش دما در کنار کمبود بارندگیموجب شده تا سایه خشکسالی در کشورمان پهن‌‌تر شود و این مسئله موضوع صرفه جویی در مصرف آب و جیره بندی آن را حساس‌تر و حیاتی‌تر کرده است. 

آب برای وجود حیات در سیاره زمین بسیار ضروری است و بهاندازه هوا برای زندگی و حیات موجودات زنده اهمیت دارد. در این میان وظیفه ما این است با توجه به گرمای هوا و بحران کم آبی، با صرفه جویی در مصرف آب و استفاده از وسایلی که مصرف آب را به حداقل ممکن می‌رسانند، بر خشکسالی و احتمال جیره بندی آب غلبه کنیم. 

بر همین اساس نیز لوازم کاربردی در بازار وجود دارند که با استفاده از آنها می‌توان در مصرف آب صرفه جویی کرد. یکی از این وسایل «کارواش‌های خانگی» هستند که در آن حداقل مقدار آب با بالاترین فشار خارج شده و به این ترتیب کاهش چشم گیری در مصرف آب به وجود خواهد آمد. 

شست و شو و نظافت در مصارف خانگی فعالیتی دائمی وامری اجتناب ناپذیر است. همین مسئله شرایط را بحرانی‌تر می‌کند چراکه با وجود کم شدن منابع آب مصرف آب هر روز بیشتر می‌شود. در چنین شرایطی روش‌های گوناگونی از جملهبه کارگیری کارواش خانگی کمک زیادی به کم شدن مصرف آب در خانه‌ها می‌کند.

شست و شوی روزمره حیاط با روش سنتی، نظافت خودرو بااستفاده از روش دستی سنتی یا بهره‌گیری از کارواش تماماتوماتیک، نماشویی با شلنگ و استفاده از داربست و… همگیاز مصادیق مهم شست و شوی‌های روزمره هستند که در طیاین فرایندها مقدار بسیار زیادی آب و مواد شوینده صرفمی‌شود که به محیط زیست باز نخواهد گشت. 

بهترین روش شست و شوی خانگی چیست؟ 

از همین رو روش بهتری برای جلوگیری از آسیب به محیطزیست وجود دارد که با استفاده از آن می‌توان به صورت روزمرهبه نظافت و مصارف شست و شوی خانگی پرداخت. چون بسیاری به هر دلیلی یا به دلیل هزینه یا نداشتن وقت کافی حاضر به بردن خودروی خود به کارواش نیستند و ترجیح می‌دهند با شلنگ آب که آب شهری و تصفیه شده است و بابت آن هزینه بسیاری می‌شود را استفاده کنند. در صورتی که در این شرایط استفاده از دستگاه کارواش خانگی از بهترینروش‌های شست و شو و نظافت است که حد مصرف آب را بهمقدار زیادی پایین آورده و باعث کاهش هدر رفتن منابع آبیمی‌شود و در کم‌ترین زمان ممکن و با کم‌ترین میزان مصرف آب می‌‎توان خودروی شخصی را تمیز کرده بدون آنکه نیاز به هزینه اضافه و مصرف آب بی‌اندازه باشد. 

در حالت کلی دستگاه کارواش دستی نسبت به روش‎های دیگرشست و شو و نظافت، آب کم‎تری را مصرف می‎کند. اما برخیاز انواع این دستگاه به صورت کم مصرف طراحی شده‎اند ومی‎توانند مصرف آب را چندین برابر نسبت به دستگاه‎هایمعمولی کم‎تر کنند. پس می‎توان با انتخاب و خرید آنها آسیب بهمحیط زیست را کاهش داد.

دستگاه کارواش خانگی از پرقدرت‎ترین دستگاه‎ها در میان همهانواع دستگاه‎های خانگی و صنعتی نظافت است. عملکرد خارقالعاده این دستگاه بدین صورت است که همه آلودگی‎ها از بطنسطوح هموار و ناهموار به سادگی بیرون می‎کشد.

همانطور که گفته شد در این دستگاه‎ها آب با فشار معمولی بهداخل دستگاه وارد می‎شود، سپس توسط پمپ‎های حرفه‎ای،فشار آب چند صد برابر خواهد شد و این آب پرفشار بهنازل‎های خروجی منتقل می‎شود. فشار آب به حدی است که همهآلودگی‎ها از خلل و فرج سطوح بیرون کشیده می‎شوند. دستگاهکارواش در مدل‎های متفاوتی طراحی و ارائه شده‎اند که بسته بهشرایط محیط و نوع آلودگی می‎بایست مدل مناسب را انتخاب وتهیه کرد. 

خداحافظی با جیره بندی آب 

به منظور حذف آلودگی‎های خانگی و باغی که سطحی بوده وماندگار نیستند، می‌توان از کارواش خانگی بهره برد؛ اما برایزدودن آلودگی‌های روغنی، ماندگار و عمیق می‌توان ازکارواش‌های آب گرم استفاده کرد.

به طور کلی استفاده از تجهیزات تخصصی و با کیفیت در هرزمینه‌ای موجب بهبود عملکرد می‌شود. به همین دلیل شست و شوی سطوح هموار و ناهموار با استفاده از دستگاه کارواش خانگی نیز باعث بهبود کیفیت زندگی خواهد شد.

اما از مزایای مصرف کم‌تر آب حین شست و شو می‌توان بهسازگاری با محیط زیست به دلیل کاهش مصرف ذخایر آبی وکمک به حفظ محیط زیست و کاهش احتمال جیره بندی آب اشاره کرد. همچنین به دلیل کاهش مصرف آب، هزینه‌هایناشی از پرداخت قبوض آب نیز کم‌تر خواهد شد.

گزارش: آزاده باقری

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=33038

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.