۲۰ خودرویی که برف امسال را نمی بینند | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : چهارشنبه - ۲۶ دی - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 15 January - 2025
7

۲۰ خودرویی که برف امسال را نمی بینند

  • کد خبر : 33864
  • ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۲
۲۰ خودرویی که برف امسال را نمی بینند

قطعا هر آمدنی یک رفتنی دارد و هیچ گاه هیچ چیز در جهان ابدی نیست. تولیدات خودرو هم مثل همه چیزهای دیگر همین اوضاع را دارد و هر محصولی که یک روز به بازار عرضه می شود، یک روز هم به پایان عمر خود می رسد و دیگر تولید نخواهد شد.

قطعا هر آمدنی یک رفتنی دارد و هیچ گاه هیچ چیز در جهان ابدی نیست. تولیدات خودرو هم مثل همه چیزهای دیگر همین اوضاع را دارد و هر محصولی که یک روز به بازار عرضه می شود، یک روز هم به پایان عمر خود می رسد و دیگر تولید نخواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، در این گزارش قصد داریم ۲۰ خودرویی را معرفی کنیم که در پایان سال ۲۰۲۴ عمرشان به پایان می رسد و به برف زمستان و آغاز سال ۲۰۲۵ میلادی را نمی بینند.

آلفارومئو جولیا کوادریفولیو

آلفارومئو جولیا و استلویو کوادریفولیو

آئودی A4

آئودی A5 کوپه / کابریو

ب ام و X3M

بوگاتی شیرون

شورولت کامارو

شورولت مالیبو

اقیانوس فیسکر

فورد اسکیپ

جگوار F-Type

مازراتی گیبلی

میتسوبیشی میراژ

مینی کلابمن

نیسان GT-R

نیسان تیتان

پورشه ۷۱۸ باکستر

دوج Ram 1500 TRX

تویوتا سوپرا چهار سیلندر

ولوو S60

در صدر فهرست این ۲۰ خودرو، شرکت آلفا رومئو قرار دارد.

آلفا رومئو یک شرکت خودروسازی ایتالیایی است که در سال ۱۹۱۰ در میلان تأسیس شد و از سال ۱۹۱۱ تولیدکننده خودروهای ویژه مسابقات اتومبیل‌رانی است. امروزه شهرت این برند بیشتر به تولید خودروهای اسپورت گران‌قیمت است. شرکتی که تحت عنوان آلفا رومئو معروف شد، در سال ۱۹۰۶ توسط بازرگان فرانسوی؛ الکساندر داراک که مالک یک بنگاه خودروهای فرانسوی به‌نام داراک بود، به همراه چند سرمایه‌گذار انگلیسی تحت نام شرکت آلفا تأسیس شد. در ماه اوت سال ۱۹۱۵ شرکت آلفا تحت مدیریت نیکولا رومئو قرار گرفت، که در پی آن در سال ۱۹۲۰ نام شرکت به آلفا رومئو تغییر پیدا کرد. این شرکت در طول سال‌های ۱۹۳۲ تا ۱۹۸۶ توسط شرکت فین‌مکانیکاکه بازوی صنعتی شرکت دولتی انگلیسی ایستیتوت پرلا ریکوسترازیونه بود، اداره می‌شد. در ۱۹۸۶ شرکت خودروسازی فیات، آلفارومئو را از دولت انگلیس خریداریکرد و از فوریه ۲۰۰۷ تا ژانویه ۲۰۲۱ این شرکت به‌عنوان یکی از شرکت‌های تابعه شرکت فیات محسوب می‌شد. هم‌اکنون این شرکت زیرمجموعه گروه استلانتیس است. نشان آلفارومئو از ۲ بخش تشکیل شده‌است که با تاریخشهر لندن، زادگاه این شرکت گره خورده است. این شرکت دو خودروی خود را در پایان سال جاری میلادی از چرخه تولیدات خارج خواهد کرد.

آئودی هم مثل آلفارومئو در پایان سال، دو خودروی خود را از چرخهع تولیداتش کنار خواهد زد.

آئودی شرکت خودروسازی آلمانی و از تولیدکنندگان مشهور خودروهای لوکس است که دفتر مرکزی آن در شهر اینگولشتات، ایالت بایرن قرار دارد و مدل‌هایش را در ۹ کارخانه که در ۸ کشور اروپایی مستقر هستند، تولید می‌کند. این شرکت از سال ۱۹۶۴ یکی از شرکت هایزیرمجموعه‌های گروه فولکس‌واگن به‌شمار می‌آید. شرکت آئودی در تاریخ ۱۶ ژوئیه ۱۹۰۹ توسط آگوست هورش و در شهر تسویکاو آلمان تأسیس شد. آئودی همراه با مرسدس-بنز و ب‌ام‌و سه خودروساز مشهور و لوکس آلمانی هستند و به‌عنوان پرفروش‌ترین خودروسازان لوکس جهان شناخته می‌شوند.

افزون بر دو شرکت خودروساز که نام برده شد، شرکت شورولت هم قصد دارد دو خودروی خود را به پایان خط تولید برساند.

شِروِلت شرکت خودروسازی آمریکایی است که هم‌اکنون نام برند گروهی از خودروهایی است که توسط جنرال موتورز تولیدمی‌شوند. این شرکت، در سال ۱۹۱۱ توسط لوئیس شورلت و ویلیام سی دورانت تأسیس شد. شرکت شورلت در سال ۱۹۱۸ توسط جنرال موتورز خریداری شد. شورلت در طول سال‌ها فعالیت در صنعت خودروسازی، مدل‌های مشهوری را به بازار خودروی جهان عرضه کرد که از شناخته شده‌ترینآن‌ها می‌توان به: ایمپالا، مالیبو، کامارو، تاهو، اکسپرس، ولت، کروز، کلرادو، تاورا، تراکر، بلیزر، سابربن، سلبریتی،نوا، لومینا، مونت کارلو، مونتانا، ون، وگا، کاوالیر، کاپریس،کودیاک و کوروت، شول، اشاره کرد. مالیبو و کامارو در سال ۲۰۲۴ آخرین سال حضور خود را در چرخه تولید تجربه می کنند.

نیسان هم مثل سه شرکت دیگری که نام بردیم، دو خودروی خود را به پایان خط تولید رسانده است.

نیسان موتور کورپوریشن شرکت خودروسازی چندملیتیژاپنی است که در زمینه طراحی، تولید و توسعه فناوریخودروها، وسایل‌نقلیه تجاری، لیفتراک‌ها و موتورهایقایق‌رانی فعالیت می‌کند و دفتر مرکزی آن در شهر یوکوهاما قرار دارد. ریشه‌های تأسیس این شرکت به زمان راه‌اندازی شرکت خودروسازی داتسون در سال ۱۹۳۳ بازمی‌گردد، درپی خریداری شرکت داتسون توسط یوشیسوکه آیکاوا، وی داتسون را در شرکت خوشه‌ای و تازه تأسیس خود، یعنی گروه نیسان ادغام کرد و بخش خودروسازی جدید را نیسان نامید. شرکت نیسان همانند تویوتا و هوندا که به ترتیب برندهای لکسوس و آکورا را در آمریکای شمالی راه‌اندازی کردند، برند اینفینیتی را برای بازار آمریکای شمالی خود تأسیس کرد. از سال ۱۹۹۹ شرکت رنو به یکی از سهام‌داران اصلی نیسان تبدیل شدبه‌طوری‌که تا سال ۲۰۰۸ مالک ۴۴٪ از سهام آن شد، در مقابل هم‌اکنون نیسان هم ۱۵٪ از سهام رنو را در اختیاردارد. اکنون کارلوس غصن به‌طور هم‌زمان، مدیرعامل و رئیسهیئت مدیره هر دو شرکت نیسان و رنو است و از طریقشرکت رنو-نیسان آلیانس که حاصل مشارکت استراتژیکاین دو خودروساز است، سکان رهبری رنو، نیسان و چندخودروساز دیگر را در دست دارد. در سال ۲۰۱۲ نیسان پس از شرکت‌های جنرال موتورز، تویوتا، گروه فولکس‌واگن، گروه هیوندای موتور و فورد، به‌عنوان ششمین خودروساز بزرگ جهان شناخته شد.

گزارش: سعید شمیرانی

 

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=33864

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.