خودروهای رنو در بازار ایران؛ بازگشت پرچم‌دار فرانسوی با قیمت‌های جدید و امکانات متنوع - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۴
  • برابر با : Saturday - 19 April - 2025
1

خودروهای رنو در بازار ایران؛ بازگشت پرچم‌دار فرانسوی با قیمت‌های جدید و امکانات متنوع

  • کد خبر : 38988
  • ۱۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۴
خودروهای رنو در بازار ایران؛ بازگشت پرچم‌دار فرانسوی با قیمت‌های جدید و امکانات متنوع

رنو در محصولات جدید خود تلاش کرده است تا تعادلی میان امکانات روز و قیمت ایجاد کند.

آبان‌ماه ۱۴۰۳، خیابان‌های شلوغ مناطق مرکزی تهران. نمایشگاه‌های خودروی خیابان‌های سهروردی و مطهری پر از مشتریانی هستند که به‌دنبال خرید یک خودرو مطمئن و با کیفیت‌اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، در میان برندهای آسیایی و داخلی، برند رنو بار دیگر با مدل‌های متنوع و ظاهر به‌روز، توجه بسیاری از بازدیدکنندگان را به خود جلب کرده است. پس از چند سال وقفه و کاهش عرضه، خودروهای این برند فرانسوی دوباره جای خود را در بازار ایران پیدا کرده‌اند؛ اما با چه قیمتی و با چه امکاناتی؟

حضور دوباره رنو؛ این بار با مدل‌های محدود اما پرطرفدار

در آبان ۱۴۰۳، رنو با چند مدل محبوب به بازار ایران برگشت؛ از جمله رنو تالیسمان ۲۰۲۳، رنو کولئوس ۲۰۲۳، رنو کپچر مونتاژی و رنو داستر. هرچند که همچنان محدودیت‌هایی در واردات وجود دارد، اما برخی از این خودروها یا به‌صورت وارداتی از طریق مناطق آزاد وارد کشور شده‌اند یا به‌صورت مونتاژی از خط تولیدهای وابسته در منطقه (نظیر پارس‌خودرو) به بازار عرضه شده‌اند. با وجود محدود بودن تنوع مدل‌ها، بازگشت رنو با استقبال نسبی مشتریان همراه شده است، خصوصاً آن دسته از خریدارانی که به‌دنبال کیفیت ساخت اروپایی و طراحی ساده اما قابل‌اعتماد هستند.

قیمت‌ها؛ از میان‌رده تا لوکس، با نرخ‌های متفاوت

در بازار آبان ۱۴۰۳، قیمت محصولات رنو وابسته به نوع واردات، سال تولید و سطح تجهیزات، نوسانات قابل‌توجهی دارد.

  • رنو تالیسمان ۲۰۲۳ در مدل‌های فول آپشن، با قیمت‌هایی بین ۴ میلیارد و ۶۰۰ تا ۵ میلیارد تومان معامله می‌شود. این سدان نیمه‌لوکس فرانسوی هنوز هم طرفداران خاص خود را دارد؛ به‌ویژه به‌خاطر کیفیت رانندگی نرم، کابین کم‌صدا و فضای داخلی جادار.
  • رنو کولئوس ۲۰۲۳، کراس‌اوور محبوب بازار، به‌عنوان رقیبی برای محصولات کیا و هیوندای شناخته می‌شود و در نسخه‌های دو دیفرانسیل و فول آپشن با قیمت بین ۵ میلیارد تا ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.
  • رنو داستر مونتاژی، که تولید آن توسط شرکت‌های واسطه در کشورهایی مانند روسیه یا هند انجام شده، در بازار با قیمتی حدود ۲ میلیارد و ۸۰۰ تا ۳ میلیارد تومان به فروش می‌رسد. طراحی ساده، مصرف سوخت اقتصادی و توان حرکتی مناسب از ویژگی‌های برجسته این مدل است.
  • رنو کپچر ۲۰۲۳ که در سال‌های گذشته در ایران محبوبیت بالایی داشت، با چهره‌ای به‌روزتر و امکانات بیشتر برگشته است و در بازار آبان‌ماه با قیمتی حدود ۳.۵ تا ۴ میلیارد تومان در نسخه‌های فول و نیمه‌فول دیده می‌شود.

امکانات و آپشن‌ها؛ تعادل میان فناوری و دوام

رنو در محصولات جدید خود تلاش کرده است تا تعادلی میان امکانات روز و قیمت ایجاد کند.
مدل‌هایی مانند تالیسمان و کولئوس با آپشن‌هایی نظیر ترمز اضطراری خودکار، دوربین ۳۶۰ درجه، گرم‌کن و سرد‌کن صندلی، سانروف پانورامیک، سیستم پایش نقطه کور و کنترل هوشمند حرکت در سربالایی عرضه می‌شوند. در عین حال، مدل‌هایی مانند داستر و کپچر با تمرکز بر دوام فنی، مصرف بهینه و سیستم تعلیق مقاوم برای مسیرهای شهری و جاده‌ای طراحی شده‌اند.

دیدگاه فروشندگان و مشتریان؛ اطمینان، اما تردید قیمتی

در بازدید میدانی از چند نمایشگاه خودرویی در تهران، بسیاری از فروشندگان بر «اعتماد عمومی» نسبت به برند رنو تأکید می‌کردند. «علی رضایی»، مدیر یکی از نمایشگاه‌های بزرگ در خیابان مطهری، می‌گوید:
«مشتری رنو بیشتر دنبال اصالت و دوام است. کسی که کولئوس می‌خرد، دنبال چشم‌وهم‌چشمی نیست؛ دنبال خودرویی است که راحتی و عمر بالا داشته باشد. اما قیمت‌های امسال باعث شده خیلی‌ها بین رنو و برندهای چینی جدید مردد بمانند.»

در میان خریداران، یکی از بازدیدکنندگان نمایشگاه، گفت:
«من چند سال پیش کپچر داشتم و خیلی راضی بودم. الان دوباره برگشته‌ام سراغ همین برند، ولی قیمت‌ها واقعاً بالاست. با همین پول شاید بتوان یک خودروی چینی با امکانات بیشتر خرید، اما از نظر کیفیت هنوز به رنو اعتماد دارم.»

چالش‌ها و آینده برند رنو در ایران

رنو هنوز به‌صورت رسمی وارد همکاری مستقیم با بازار ایران نشده است و بسیاری از خودروهای عرضه‌شده یا وارداتی‌اند یا از خط مونتاژ شرکت‌های واسطه در منطقه آمده‌اند. همین موضوع باعث شده قیمت‌ها وابسته به نرخ ارز، تعرفه گمرکی و مسائل واردات باشد و در نتیجه ثبات قیمتی وجود نداشته باشد.

با این حال، کارشناسان بازار خودرو معتقدند اگر شرایط سیاسی و اقتصادی بهبود یابد و مسیر ورود رسمی خودروهای خارجی هموار شود، رنو می‌تواند یکی از برندهای اصلی در بازار میان‌رده و نیمه‌لوکس ایران باقی بماند؛ به‌ویژه با توجه به سابقه حضور موفق آن در سال‌های گذشته.

گزارش: فرنوش آبا
پایان پیام

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=38988

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.