تعیین حداقل قیمت خودروهای الکتریکی چینی - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : یکشنبه - ۲۴ فروردین - ۱۴۰۴
  • برابر با : Sunday - 13 April - 2025
0

تعیین حداقل قیمت خودروهای الکتریکی چینی

  • کد خبر : 38917
  • ۲۲ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۱
تعیین حداقل قیمت خودروهای الکتریکی چینی
بروکسل و پکن ایده لغو تعرفه‌ها را از طریق تعهدات احتمالی به حداقل قیمت‌ها که به عنوان تعهد قیمت برای خودروهای وارداتی شناخته می‌شود، مطرح کرده‌اند.

بروکسل و پکن ایده لغو تعرفه‌ها را از طریق تعهدات احتمالی به حداقل قیمت‌ها که به عنوان تعهد قیمت برای خودروهای وارداتی شناخته می‌شود، مطرح کرده‌اند.

  به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، یک سخنگوی کمیسیون اروپا گفت که اتحادیه اروپا و چین توافق کرده‌اند که به جای تعرفه‌های اعمال شده توسط اتحادیه اروپا در سال گذشته، حداقل قیمت خودروهای الکتریکی تولید چین را تعیین کنند.

سخنگوی اتحادیه اروپا گفت «ماروس سفکوویچ»، مسئول امور بازرگانی اتحادیه اروپا، با «وانگ ونتائو»، وزیر بازرگانی چین، در ۲۴ ساعت گذشته گفت وگو کرد و هر دو طرف توافق کردند که حداقل قیمت‌ها را تعیین کنند. وزارت بازرگانی چین اعلام کرد که مذاکرات قرار است فورا آغاز شود.

«ماروس سفکوویچ» قبلا گفته بود که هر حداقل قیمتی، باید به اندازه تعرفه‌های اتحادیه اروپا، موثر و قابل اجرا باشد. قراردادهای حداقل قیمت قبلی که توسط اتحادیه اروپا توافق شده بود، به جای محصولاتی مانند خودرو، برای کالاهای مشابه بود. کمیسیون گفته است که معتقد است حداقل قیمت واحد برای مقابله با آسیب‌های ناشی از یارانه‌ها کافی نیست.

اتحادیه اروپا در اکتبر گذشته، تعرفه خودروهای برقی تولید چین را تا ۴۵.۳ درصد افزایش داد، اما بروکسل و پکن ایده برداشتن این تعرفه‌ها را از طریق تعهدات احتمالی به حداقل قیمت‌ها که به عنوان تعهد قیمت برای خودروهای وارداتی شناخته می‌شود، مطرح کرده‌اند.

کمیسیون اروپا اعلام کرده که مایل است به مذاکره در مورد جایگزینی برای تعرفه‌ها با چین ادامه دهد که علاوه بر تعرفه استاندارد واردات خودرو اتحادیه اروپا (۱۰ درصد)، شامل تعرفه‌های ۱۷ درصدی برای خودروهای بی‌وای‌دی، ۱۸.۸ درصدی برای جیلی و ۳۵.۳ درصدی برای سایک موتور خواهد بود.

انجمن صنعت خودرو آلمان از مذاکرات میان اتحادیه اروپا و چین استقبال کرد و این تعرفه‌ها را اشتباه خواند و از یک راه حل مذاکره حمایت کرد. این انجمن اعلام کرد که صرف نظر از تحولات جهانی کنونی، باید به جای ایجاد موانع جدید،  در مورد چگونگی کاهش موانع و انحرافات در تجارت بین‌الملل رایزنی شود.

خودروسازان آلمانی که سال گذشته یک سوم فروش خود را در چین داشتند، با این تعرفه‌ها مخالفت کردند و نگران درگیری تجاری با دومین شریک تجاری مهم این کشور پس از آمریکا بودند.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=38917

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰