۴۰ هزار گواهی دیزل برای شماره‌گذاری خودرو‌های دیزلی فراهم شد - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

۴۰ هزار گواهی دیزل برای شماره‌گذاری خودرو‌های دیزلی فراهم شد

  • کد خبر : 20761
  • ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸
۴۰ هزار گواهی دیزل برای شماره‌گذاری خودرو‌های دیزلی فراهم شد

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی مراکز اسقاط و بازیافت خودرو‌های فرسوده گفت: تا پایان اردیبهشت امسال بالغ بر ۴۰ هزار گواهی دیزل برای شماره‌گذاری خودرو‌های دیزلی فراهم شده است.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، آقای محمود مشهدی شریف گفت: تا پایان اردیبهشت امسال چیزی بالغ بر ۴۰ هزار گواهی  دیزل برای شماره‌گذاری خودرو‌های دیزلی  فراهم شده است همچنین مصوبه ساماندهی صنعت خودرو که در ۲۱ خرداد ماه سال جاری ابلاغ شد، اجرای آن نیازمند تدوین و تصویب آیین‌نامه اجرایی است که مهلت سه ماهه تا ۲۱ شهریور ماه برای تدوین این آیین‌نامه توسط دولت لحاظ شده است، در حال حاضر تا حدودی گواهی موردنیاز این گروه از خودروسازان تامین شده و برای تامین گواهی باقی مانده مشکلاتی وجود دارد که البته امکان رفع آن به صورت موقت وجود دارد.
رئیس انجمن صنفی کارفرمایی مراکز اسقاط و بازیافت خودرو‌های فرسوده نیز گفت: تولیدکنندگان موتورسیکلت بر اساس قانون قبلی حدود ۱۲۰ درصد گواهی نیاز داشتند، زیرا ۹۰ درصد تولیدات می‌بایست به موتورسیکلت‌های غیربرقی اختصاص یابد که هر یک دستگاه نیازمند یک گواهی اسقاط است. ۱۰ درصد تولیدات نیز موتورسیکلت‌های برقی را دربرمی‌گیرد که در صورت عدم تولید، اسقاط سه دستگاه موتورسیکلت الزامی است. از آنجایی که تولیدکنندگان موتورسیکلت برقی عملا تمایلی به تولید موتورسیکلت برقی ندارند، ۱۰ درصد از تولیدات نیازمند ۳۰ درصد گواهی است که به همراه ۹۰ درصد، ۱۲۰ درصد می‌شود. بر اساس قانون جدید که ۲۵ درصد از تولیدات موتورسیکلت سازان نیازمند گواهی اسقاط است، به طور تقریبی گواهی مورد نیاز این بخش به یک پنجم تقلیل یافته است.
به گفته او، در گذشته نیاز تولیدکنندگان موتورسیکلت حدود ۳۰۰ هزار گواهی بوده و بر اساس قانون جدید ۲۵ درصدی، حدود ۶۰ تا ۷۰ هزار گواهی اسقاط کفایت می‌کند و این میزان گواهی نیز در صفحات موتورسیکلت سازان موجود است و نتیجه می‌گیریم این گروه در حال حاضر نیازی به گواهی ندارند و با مشکل کمبود گواهی مواجه نیستند.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=20761

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰