نسل پنجم تویوتا پریوس در راه بازار‌های جهانی - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1

نسل پنجم تویوتا پریوس در راه بازار‌های جهانی

  • کد خبر : 22028
  • ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
نسل پنجم تویوتا پریوس در راه بازار‌های جهانی

نسل پنجم پریوس با شعار پریوس ماشینی برای همه راهی بازارهای جهانی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، شب گذشته پنجمین نسل تویوتا پریوس به صورت رسکی معرفی شده، پریوس یکی از خودرو‌های زشت تویوتا است که از دهه ۹۰ میلادی با سیاست حفاظت از محیط زیست در گروه محصولات هیبریدی راهی بازار شد. پریوس نخستین محصول هیبریدی تولید انبوه در دنیا است، گفتنی است که نسل پنجم پریوس ابتدا در آمریکا رونمایی شده و بزودی نیز در اروپا معرفی خواهد شد. براساس آنچه که در زمان رونمایی از این محصول توسط مدیران ارشد تویوتا اعلام شد، پریوس جدید در ابتدا سال ۲۰۲۳ راهی بازار‌های جهانی خواهد شد.

تویوتا پریوس ۲۰۲۳ به یک پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۲۲۰ اسب بخار مجهز است.

پریوس۲۰۲۳ چه ویژگی‌های دارد؟

تویوتا پریوس ۲۰۲۳ به یک پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۲۲۰ اسب بخار مجهز است، موتور بنزینی این خودرو ۱۲۱ اسب قدرت تولید کرده که به لطف سیستم هیبریدی با قدرت ۹۹ اسب بخار در مجموع می‌تواند ۲۲۰ اسب بخار را به سر چرخ‌های جلو منتقل کند. بزرگترین خودروساز ژاپن معتقد است که ارتقا موتور ۱.۸ به ۲ لیتری در نسل پنجم پریوس می‌تواند سبب افزایش سهم بازار شود.

تویوتا پریوس هیبرید پلاگین قرار است در اروپا با یک باتری ۱۳.۶ کیلو وات ساعتی عرضه شود. این درحالی است که نسل چهارم پریوس باتری ۸.۸ کیلو واتی داشت، به نظر می‌رسد تویوتا نیاز مشتریان اروپایی به باتری پر قدرت‌تر در بحران انرژی فعلی آن قاره را درک کرده است. محل قرار گیری باتری این خودرو در زیر صندلی عقب است، براساس اعلام شرکت خودروسازی تویوتا ارتقا فنی باتری پریوس ۲۰۲۳ می‌تواند افزایش ۵۰ درصدی پیمایش مسافت نسبت به نسل قبل این محصول را ایجاد کند. نسل چهارم پریوس در حالت الکتریکی می‌توانست ۶۳ کیلو متر با سرعت کمتر از ۴۵ کیلو متر در ساعت حرکت کند. اما، نسل ۲۰۲۳ پریوس می‌تواند ۹۵ کیلو متر در حالت برقی پیمایش داشته باشد.

پریوس ۲۰۲۳ با توجه به بحران انرژی در اروپا مجهز به پنل‌های خورشیدی شده است.

پریوس۲۰۲۳ چه طراحی دارد؟

زبان طراحی پریوس ۲۰۲۳ نسبت به نسل پیشین این محصول تغییر یافته، ظاهر پریوس به کراون شباهت یافته و خطوط تیز در بدنه آن بیشتر شده است. آنچه که در پریوس پلاگین ۲۰۲۳ بیشتر از هرچیزی نظر‌ها را جلب می‌کند؛ تعبیه پنل‌های خورشیدی در سقف این خودرو است. براساس اعلام شرکت خودروسازی تویوتا؛ «پریوس ۲۰۲۳ با توجه به بحران انرژی در اروپا مجهز به پنل‌های خورشیدی شده است.» مهندسان معتقد هستند که استفاده از انرژی خورشیدی برای شارژ باتری در پریوس می‌تواند منجربه بهبود شتاب گیری و افزایش راندمان حرکت می‌شود.

در نمای جلو این خودرو شاهد چراغ‌های باریک کشیده با جلئ پنچره باریک و کوچک هستیم، کاپوت و گلگیر‌های این خودرو دارای احجام عضلانی و خطوط تیز است. نمای جلو این محصول شباهتی به تویوتا کراون کلاسیک دارد.

نمای جانبی این خودرو ظاهر محصولات کوپه را به خود گرفته است، سقف کشیده و کوتاه این محصول تداعی کننده خودرو‌های سدان کوپه است. خط شخصیت پریوس۲۰۲۳ نسبت به نسل‌های پیشین این خودرو تغییر کرده است.
در نمای عقب برخلاف نسل‌های پیشین پریوس، شاهد چراغ کشیده یکپارچه باریک، سپر حجیم و خروجی‌های هوا هستیم. طراحی صندوق عقب این خودرو با شیشه یکپارچه سبب فست بک شدن نسل پنجم پریوس شده است. تویوتا پریوس فست بک پلاگین هیبرید ۲۰۲۳ دارای فاصله محوری بیشتر، ارتفاع پایین‌تر و بدنه عریض‌تر است.

طراحی داخل پریوس فست بک پلاگین ۲۰۲۳ به آخرین تکنولوژی‌های تویوتا مجهز شده است، در این خودرو برای نمایش میزان شارژ باتری، سرعت خودرو، شرایط دینامیکی از کلاستر (پشت آمپر) دیجیتالی به نام «ماژول راننده» استفاده شده است

کابین هوشمند‌تر از همیشه

طراحی داخل پریوس فست بک پلاگین ۲۰۲۳ به آخرین تکنولوژی‌های تویوتا مجهز شده است، در این خودرو برای نمایش میزان شارژ باتری، سرعت خودرو، شرایط دینامیکی از کلاستر (پشت آمپر) دیجیتالی به نام «ماژول راننده» استفاده شده است. زیرا این ماژول قرار است وضعیت هوشیاری راننده را نیز تحت کنترل داشته باشد. در داشبورد این خودرو نمایشگر مرکزی شناور، نورپردازی آبی رنگ، کلید‌های پیانویی و فرمان دایره شکل حس رانندگی با کراس اوور BZ ۴ X تویوتا را تداعی می‌کند.

دسته دنده این خودرو مشابه محصولات لکسوس طراحی شده که حس رانندگی را در زمان انتخاب وضعیت دو چندان می‌کند. از سوی برای افزایش بهبود عملکرد سیستم تهویه، دریچه‌های پرتاب باد میان نمایشگر مرکزی کنسول و کلید‌های پیانویی قرار گرفتند.

البته پریوس نسخه بازار آمریکا به نمایشگر‌های سرگرمی برای صندلی ردیف عقب نیز مجهز خواهد شد، شایعات حکایت از آن دارد که این محصول نخست در آمریکا سپس در اروپا عرضه خواهد شد.

آمار‌ها نشان می‌دهد که شرکت خودروسازی تویوتا از سال ۱۹۹۷ تا امروز موفق به فروش ۵ میلیون دستگاه محصول پریوس در سراسر جهان شده است.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=22028

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰