رشد ١٨ درصدی تولید خودرو در ٩ ماهه امسال - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

رشد ١٨ درصدی تولید خودرو در ٩ ماهه امسال

  • کد خبر : 23264
  • ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵
رشد ١٨ درصدی تولید خودرو در ٩ ماهه امسال

طبق آمار ارائه شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه، ۸۷۶ هزار دستگاه خودرو تولید شده که نسبت به آمار تولیدی در مدت مشابه سال گذشته ١٨ درصد. بیشتر است.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، طبق آمار ارائه شده از وزارت صمت، در ٩ ماهه سال امسال، ۸۷۶ هزار دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شده است.  
از این میزان، بیشترین تولید انجام سهم خودروهای سواری است. در مدت مذکور سال جاری ۷۶۰ هزار دستگاه  خودرو سواری تولید شده که در مقایسه با تعداد خودروهای سواری در ٩ ماهه سال گذشته افزایش ١٣ درصدی را نشان می‌دهد.
پس از آن بیشترین تیتراژ خودرو، در دسته وانت‌ها، خودروسازان داخلی با افزایش تولید  ۵۱ درصدی طی ٩ ماهه امسال نسبت به تولید وانت‌ها در مدت مشابه سال گذشته، ۸۹ هزار دستگاه تولید داشتند.
 تولید خودروهای سنگین (کامیونت، کامیون و کشنده) نیز با افزایش ١۶۶ درصدی تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته،  ٢٣ هزار دستگاه خودروی سنگین تولید کرده‌اند.
بیشترین رشد تولید مختص ون‌ها
 بالاترین رشد تولید خودروسازان در حوزه ون‌هاست که  ۳۶۰ درصد بیشتر شده و از ۵۵٠ دستگاه تولید شده طی ابتدا تا پایان آذر ماه سال گذشته، به ٢۵٠٠ دستگاه ون در مدت مشابه امسال رسیده است.  
در نهایت تا پایان آذر امسال، ۱۷۶۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس در کشور تولید شده که ۴۹ درصد بیشتر از تولید این خودروها در ۹ ماهه ۱۴۰۰ است.
آمار وزارت صمت نشان می‌دهد که در نهمین ماه از سال ١۴٠١، قریب به ۱۲۸ هزار دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شده که بیشترین میزان تولید ماهانه خودرو طی پنج سال اخیر است. این آمار در مقایسه با آبان ماه نیز پنج درصد بیشتر است.
در آذر ماه امسال، حدود ۴۸ هزار و ۲۰۰ دستگاه خودرو در گروه سایپا تولید شده که بیشترین تعداد تولید خودرو ماهانه طی پنج سال اخیر است که نسبت به آمار تولید در آبان ماه امسال، افزایش سه‌درصدی داشته است.
گفتی است که وزارت صمت پس از بالغ بر شش ماه است که گزارش عملکرد صنعتی‌ها و از جمله خودروسازان را منتشر کرده است.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=23264

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰