قیمت لوازم یدکی همچنان رو به افزایش است - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل مشهد:

قیمت لوازم یدکی همچنان رو به افزایش است

  • کد خبر : 2511
  • ۰۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
قیمت لوازم یدکی همچنان رو به افزایش است

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل مشهد گفت: قیمت لوازم یدکی همچنان رو به افزایش است. قیمت لوازم یدکی ارتباط مستقیمی با نرخ ارز دارد و تا زمانی‌که نرخ ارز افزایش یابد، قیمت این لوازم نیز افزایش خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، علیرضا اردکانی‌فرد، در خصوص بازار لوازم یدکی در دوران پساکرونایی، اظهار کرد: کرونا تاثیر خود را بر تمامی اصناف گذاشته‌ و به طور کلی سال ۹۸، چه از منظر اتفاقات طبیعی و چه غیرطبیعی، سال بسیار بدی برای همه هموطنان بود.
وی افزود: در این شرایط تمام اصناف ضرر کرده‌اند، اما ضرر وارده بر برخی از اصناف مانند تالارهای پذیرایی، رستوران و فست‌فودها، صددرصدی است.
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل مشهد با اشاره به موقعیت جغرافیایی مشهد در کشور، تصریح کرد: ما در صنف لوازم یدکی، بازار شب عید خود را به ‌طور کامل از دست دادیم، زیرا مشهد در یک نقطه بن‌بست در کشور قرار دارد، مسیر تردد استان‌ها نیست و اگر وجود با برکت امام رضا(ع) در این شهر نبود، هیچ‌ چیزی نداشتیم.
اردکانی‌فرد بیان کرد: زمانی که در مشهد زائر رفت‌وآمد نکند، زنجیره اقتصادی شهر قطع شده و مشکلات بسیاری برای تمام کسبه در شهر ایجاد می‌شود.
وی در خصوص آمار مربوط به تعدیل نیرو کارگران و یا ابطال پروانه واحدها در این صنف، عنوان کرد: ما آمار زیادی از تعدیل نیرو و یا ابطال پروانه واحدها در سطح شهر نداریم، زیرا بیشتر افراد تلاش کرده‌اند تا مدارا کنند و چرخ واحد را به هرشیوه‌ای که هست می‌چرخانند. تعدادی از واحدهای صنفی مجبور به تغییر کاربری و یا تعدیل نیرو شده‌اند، اما این تعداد زیاد نیست.
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل مشهد ادامه داد: همان‌طور که عمر تلف می‌شود و نمی‌توان به عقب بازگشت، ضررهای وارده نیز به طور کامل قابل جبران و بازگشت نخواهد بود. امیدواریم معضل کرونا حل شود و بتوانیم به روال طبیعی زندگی بازگردیم.
اردکانی‌فرد با اشاره به روند افزایشی قیمت‌ها در این صنف، گفت: قیمت لوازم یدکی همچنان رو به افزایش است. قیمت لوازم یدکی ارتباط مستقیمی با نرخ ارز دارد و تا زمانی‌که نرخ ارز افزایش یابد، قیمت این لوازم نیز افزایش خواهد یافت. علاوه بر این، شرکت‌های داخلی مانند سایپا و ایران‌خودرو افزایش قیمت بسیاری بر اجناس خود اعمال کرده‌اند. قیمت لوازم یدکی زمانی به ثبات خواهد رسید که دولت بتواند نرخ ارز را ثابت نگه‌دارد.
وی خاطرنشان کرد: حدود ۸۰ درصد قطعات خودروهای داخلی مانند سایپا و ایران‌خودرو، تولید داخل هستند، اما در خصوص خودروهای خارجی به طور مجموع با احتساب ماشین‌های کشاورزی و راهسازی و ماشین‌های سنگین، بیش از ۵۰ درصد قطعات وارداتی بوده و وابستگی داریم.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=2511

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰