ثبت اطلاعات تولید و فروش تایر در سامانه جامع تجارت الزامی شد - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5
راهکار جدید سازمان حمایت برای ساماندهی بازار

ثبت اطلاعات تولید و فروش تایر در سامانه جامع تجارت الزامی شد

  • کد خبر : 3953
  • ۰۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
ثبت اطلاعات تولید و فروش تایر در سامانه جامع تجارت الزامی شد

تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان تایر ملزم به ثبت اطلاعات تولیدوفروش خود در سامانه جامع تجارت شدند.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان تایر ملزم به ثبت اطلاعات تولیدوفروش خود در سامانه جامع تجارت شدند. به گزارش روزنامه «دنیای‌خودرو»، ‌در شرایطی که سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان پیشنهاد افزایش قیمت ۳۰درصدی تایرهای تولید داخل را به ستاد تنظیم بازار داد و مصوبه این ستاد را در حمایت از تولیدکنندگان داخلی گرفت، نظارت‌ها بر نحوه فروش تایرسازان و توزیع‌کنندگان را نیز افزایش داده است. 
اگرچه این اقدام براساس مصوبه اخیر ستاد تنظیم بازار انجام خواهد شد اما مقدمات انجام آن از امروز در  سامانه جامع تجارت فراهم شده است و نمایندگان تایرسازان امروز در جلسه‌ای آموزش‌های لازم را برای ثبت روزانه و دقیق میزان تولید و فروش خود به بازار خواهند دید. ازسویی سازمان  حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مقرر کرده است، تمام تایرسازان برخلاف گذشته که به صورت هفتگی یا ماهانه آمار تولید و فروش خود را به این سازمان ارائه می‌دادند،‌ از این پس باید به‌صورت برخط (آنلاین) این اطلاعات را در سامانه مذکور ثبت کنند تا احتمال هرگونه فروش تایر خارج از نظام رسمی توزیع تایر گرفته شود. براساس ابلاغ سازمان حمایت،‌ از این پس توزیع‌کنندگان تایر از فروشندگان کلی تا جزئی نیز موظف هستند مشخصات خریدار و میزان تایر فروخته‌شده را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند. 
با اجرایی شدن این روند که از  این هفته آغاز خواهد شد، ‌تایرسازان تنها مکلف به فروش تایر به نمایندگانی هستند که آمادگی هماهنگی با روش‌های اعلامی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان برای ثبت مشخصات خریداران خود را در سامانه جامع تجارت داشته باشند. در غیر این‌صورت شرکت‌های تایرساز مجاز به فروش و تحویل کالا به این افراد نخواهند بود. اگرچه شفاف‌سازی تولید و توزیع تایر باتاخیر انجام گرفت اما در صورت اجرایی شدن می‌تواند ثمرات مثبتی  برای ساماندهی و واقعی‌سازی قیمت‌ها داشته باشد. از دیگر مزایای اجرای  این طرح مشخص شدن میزان دقیق تولید انواع تایر در کشور و ارزیابی میزان نیاز به واردات تایرهایی است که یا هنوز در تولید آنها به خودکفایی نرسیده‌ایم یا امکان تولید آنها در کشور فراهم نشده است. 
از دیگر ابهاماتی که همواره صنعت و بازار تایر با آن درگیر بوده و است، اعلام ظرفیت و میزان تولیدکنندگان داخلی بر حسب تناژ است که به‌نوعی دست  تصمیم‌گیران دولتی و تجار واردکننده را  برای  ورود تعداد دقیق تایرهای موردنیاز دربازار بسته بود. بنابراین به‌نظر می‌رسد با اجرای  این طرح نه‌تنها میزان دقیق تولید تایرسازان و نیاز بازار استخراج می‌شود ‌بلکه تجار نیز با برنامه‌ریزی دقیق می‌توانند تنها اقدام به ثبت‌سفارش  و سرمایه‌گذاری برای واردات تایرهایی کنند که به‌رغم نیاز به آنها در بازار اما امکان تولیدشان توسط کارخانه‌های داخلی محدود یا غیرممکن است.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=3953

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰