ون کافه‌ها، باید مجوزدار و نظام‌مند شوند - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
12

ون کافه‌ها، باید مجوزدار و نظام‌مند شوند

  • کد خبر : 4016
  • ۰۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
ون کافه‌ها، باید مجوزدار و نظام‌مند شوند

مفاخریان با اشاره به فعالیت غیر قانونی ون‌کافه‌ها در پایتخت گفت: از شهرداری مناطق ۲۲ گانه خواستیم که نسبت به جمع‌آوری این واحدهای غیر مجاز اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، سید علی مفاخریان با بیان اینکه اعطای مجوز به این واحدهای صنفی سیار از سوی شهرداری تنها پس از ارزیابی مجوز اصناف و اتحادیه و وزارت بهداشت قابل بررسی خواهد بود، افزود: در صورت ارائه مواد غذایی، چگونگی عرضه این محصولات، سیستم فاضلاب، آب آشامیدنی، دسترسی به برق و سردخانه باید مورد ارزیابی قرار بگیرد و متقاضی تنها پس از بررسی این موارد، وارد مراحل رسیدگی برای صدور مجوز قرار خواهد گرفت.
وی ادامه داد: هنوز ضوابط مربوط به بهره‌برداری از کافه‌ون‌ها در شورای اسلامی شهر تهران مصوب نشده است بنابراین ما منتظر تصویب ساز و کار نهایی نحوه واگذاری و چگونگی صدور مجوز در شورای شهر هستیم تا به درخواست‌های اشخاص حقیقی و حقوقی رسیدگی کنیم.
 
مفاخریان در پایان گفت: واحدهای سیار کافه‌ون‌ها می‌توانند با عرضه محصولات منحصر به فردی که در رستوران‌ها و کافه‌ها قابل دسترسی نیست بازار ویژه خود را داشته باشند. در حال حاضر ذهنیت شهروندان در خصوص خدمات کافه ون‌ها محدود به عرضه مواد غذایی می‌شود در حالی که این مشاغل ظرفیت ویژه‌ای برای ارائه طیف وسیعی از خدمات دارند. به طور مثال خدمات مربوط به عرضه دم‌نوش و شربت‌خانه، فروش صنایع دستی، اقلام هنری یا موسیقی خیابانی می‌تواند تنها بخشی از خدمات کافه‌ون‌ها باشد.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=4016

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰