تامین نقدینگی مورد نیاز شرکت عقاب افشان سمنان - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
10
استاندار سمنان خبر داد:

تامین نقدینگی مورد نیاز شرکت عقاب افشان سمنان

  • کد خبر : 4221
  • ۰۹ تیر ۱۳۹۹ - ۸:۴۲
تامین نقدینگی مورد نیاز شرکت عقاب افشان سمنان

تامین نقدینگی مورد نیاز شرکت عقاب افشان در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان تصویب شد.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، استاندار سمنان در حاشیه بازدید از چند واحد تولیدی از جمله واحد صندلی سازی شرکت عقاب افشان در شهرک سمنان با بیان مشکلات اخیر پیش آمده برای شرکت عقاب افشان و بیکار شدن جمعی از کارگران گفت: حل مشکلات این گروه صنعتی در دستور کار و از اولویتهای استان است .
علیرضا آشناگر با بیان اینکه این شرکت از شرکت های خوب استان و کشور است و تولیدات آن با محصولات جهانی رقابت دارد گفت: تحریم ها مشکلاتی را برای تامین مواد اولیه شرکت عقاب افشان ایجاد کرده است و با توجه به تعهدی که در مدیریت این شرکت وجود دارد تلاش بر این است که تاثیر تحریم ها را به حداقل برسانیم.
استاندار گفت: در هفته گذشته نشستی با مدیریت شرکت داشتیم که مقرر شد ابتدا نقدینگی را تامین کنیم ، همچنین یک سری مشکلات قضایی در خصوص فروش که باید به سرعت از سوی تعزیرات حکومتی تعیین تکلیف شود البته مسئولان قضایی استان نهایت همکاری را داشته و در استان مشکلی وجود ندارد.
آشناگر مراحل ورود مواد اولیه را یکی دیگر از مشکلات شرکت عقاب افشان عنوان کرد و افزود: گمرک استان نهایت همکاری را دارد اما در سطح ملی مشکلاتی وجود دارد.
آشناگر گفت: پیشنهاداتی برای ترخیص سریعتر کالا به معاون اول رئیس جمهوری ارائه شد تا منتظر تامین ارز نباشند و ترخیص کالا بصورت درصدی با تایید گواهی تامین ارز انجام شود.
استاندار سمنان با اشاره به اعلام آمادگی وزارت کشور برای خریداری اتوبوس های عقاب افشان و سفر قریب الوقوع معاون عمرانی وزیر کشور به سمنان ابراز کرد: در هفته گذشته در نشست با معاون عمرانی وزارت کشور از سوی این معاونت اعلام شد ، امادگی خریداری اتوبوس های این شرکت برای تامین ناوگان اتوبوسرانی کشور وجود دارد و امیدواریم در روزهای آینده قرارداد منعقد شود.
جمعی از کارگران شرکت عقاب افشان که این روزها با مشکل تامین قطعات اولیه رو بروست، روز دوشنبه هفته جاری با حضور در استانداری سمنان خواستار دخالت مسئولان این استان برای جلوگیری از تعدیل گسترده نیرو در این واحد تولیدی شدند.
آن طور که برخی کارگران این واحد تولیدی مدعی شدند، شرکت عقاب افشان قصد اخراج حدود ۵۰۰ کارگر خود به دلیل اتمام قرارداد را دارد.
کارگران هم چنین اذعان داشتند عقاب افشان به دلیل تحریم ها در تامین قطعات اولیه ساخت اتوبوس دچار مشکل شده است و از این رو قصد تعدیل نیرو را دارد.
عبد الله اکبری راد رییس هیات مدیره گروه صنعتی عقاب افشان هم اطمینان داد که نیروهای کارخانه اتوبوس‌سازی عقاب افشان از کار بیکار نمی‌شوند و این تعدیل نیرو موقت و برای چند ماه است که در این مدت نیز از بیمه بیکاری استفاده میکنند.
اکبری راد با قدردانی از مجموعه مسئولان استانی برای همکاری در رفع مشکلات این شرکت گفت: با مداخله مسئولان و دستورات استاندار بخشی از مشکلات این شرکت مرتفع و بقیه نیز به زودی بر طرف میشود .
اکبری راد گفت: همه کارگران بیکار شده حداکثر تا پنج ماه دیگر دعوت به کار میشوند.
عقاب افشان سمنان بزرگترین تولیدکننده اتوبوس شهری و بین شهری در بخش خصوصی کشور است که با سابقه ۶۰ ساله در زمینه تولید انواع اتوبوس، توانسته نقش مهمی را در نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی کشور ایفا کند.
حدود ۱۰۰۰ نفر در این شرکت اتوبوس سازی در شهرک صنعتی سمنان مشغول به کار هستند .
در شرکت عقاب افشان بیش از یک هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس شهری و بین شهری و ۱۰۰ دستگاه مینی بوس طبق آخرین استانداردهای روز دنیا تولید می شد که در اواخر سال ۹۷ کاهش چشمگیر یافت.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=4221

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰