پیش بینی رشد ۲۰ تا ۳۰ درصدی پروازهای عبوری کشور - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4
معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه ها خبر داد:

پیش بینی رشد ۲۰ تا ۳۰ درصدی پروازهای عبوری کشور

  • کد خبر : 4678
  • ۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
پیش بینی رشد ۲۰ تا ۳۰ درصدی پروازهای عبوری کشور

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به رشد نسبی پروازهای عبوری و داخلی فضای کشور در یک ماه اخیر پیش بینی کرد که با توجه به نرخ صعودی در ماه های آتی احتمالا شاهد افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی پروازها نسبت به موقعیت کنونی باشیم.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، محمد امیرانی  با اشاره به زیان متحمل شده بر صنعت هوانوردی کشور و کاهش بیش از ۸۰ درصدی پروازهای داخلی و خارجی به دنبال شیوع بیماری کرونا عنوان کرد: آمار پروازهای عبوری، بین المللی و داخلی آسمان کشور در سه ماهه نخست جاری ۴۳ هزار و ۱۴۴ پرواز شامل ۲۵ هزار و ۳۶۵ داخلی، ۱۴ هزار و ۹۸۶ عبوری، ۲۰۴۵ بین المللی و ۷۴۸ نظامی است، در حالی که این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۱۵۵ هزار و ۳۹۹ سورتی شامل ۴۶ هزار و ۷۸۱ پرواز داخلی، ۸۹ هزار و ۸۵۰ پرواز عبوری و ۱۶ هزار و ۵۲۶ پرواز بین المللی بوده است.
وی گفت: بهار امسال پروازهای داخلی ۲۱ هزار و ۴۱۶ سورتی، پروازهای عبوری ۷۴ هزار و ۸۶۴ سورتی، پروازهای بین المللی ۱۴ هزار و ۴۸۱ سورتی کاهش نشان می دهد و در مجموع شاهد کاهش ۱۱۲ هزار و ۲۵۵ پرواز هستیم. 
معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه در شرایط سخت کاهش پروازها برای حفظ درآمد شرکت اقداماتی از جمله شناورسازی درگاه ورودی کشور برای سهولت عبور پروازها و کاهش سکتورهای مراقبت پرواز را انجام دادیم، افزود: از یک ماه پیش و با بازگشت پروازهای تعطیل شده تعداد پروازهای داخلی از ۱۵۰ به ۴۰۰ سورتی در روز و پروازهای عبوری نیز از  ۱۳۰به ۲۰۰ سورتی افزایش یافته و پیش بینی می شود تعداد پروازهای فعلی نیز در ماه های آتی به رشد ۲۰ درصدی برسد.
وی همچنین با اشاره به تشکیل کمیته جذب پروازهای عبوری با حضور مدیران کل کنترل ترافیک هوایی و دفتر بازرگانی و سرمایه گذاری توضیح داد: این کمیته در حال رایزنی با مشتریان بزرگ برای افزایش پروازهای عبوری و نیز دریافت مجوز وزیر راه و شهرسازی برای ارایه بسته تشویقی (تخفیف ویژه) در ازای افزایش پروازهای عبوری است. همچنین با توجه به ایجاد محدودیت هایی از سوی برخی شرکت های اروپایی پس از سانحه هواپیمای اوکراینی در حال رایزنی با شرکت های هواپیمایی آلمانی، اتریشی، هلندی و انگلیسی برای استفاده از آسمان کشورمان توسط پروازهای اروپایی هستیم. 
امیرانی تاکید کرد: با توجه به ایمنی فضای کشور و مجهز بودن به تجهیزات کمک ناوبری و راداری بروز، مشکلی برای استقبال از پروازهای بیشتر نداریم.
بهره برداری از پروژه هوانوردی دانش بنیان
معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران علیرغم کمبود اعتبار و مشکلات ایجاد شده ناشی از شیوع کرونا، گفت: اواسط تیر ماه شاهد رونمایی از نخستین برج مراقبت سیار داخلی با حضور وزیران راه و شهرسازی و دفاع و پشتیبانی خواهیم بود. قرارداد راه اندازی پنج برج موبایل را حدود ۱۸ ماه پیش با شرکت صاایران منعقد کردیم که قرار است از نخستین برج موبایل آماده شده آماده نصب در فرودگاه مهرآباد بهره برداری شود. 
وی هزینه ساخت پنج برج موبایل داخلی را در مجموع حدود ۵۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: برای تامین هر یک از این برج ها از شرکت های خارجی باید بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه متقبل شویم.
امیرانی گفت: اکنون تنها برج موبایل کشور که از شرکت کانادایی خریداری شده فرسوده شده که پس از بازسازی  در مرکز کنترل فضای کشور مستقر شده است.
معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران همچنین از پرداخت اولین پیش پرداخت قرارداد ساخت رادار SSR با یکی از دانشگاه های داخل کشور خبر داد و همچنین عنوان کرد: نخستین دستگاه DME ساخته شده توسط یک شرکت داخلی تا سه ماه دیگر تحویل می شود. همچنین در حال فراهم سازی مقدمات امضای قرارداد خرید یک دستگاه ریموت تاور با یک شرکت دانش بنیان داخلی هستیم.
وی افزود: مجوزهای لازم را برای خرید سیستم FIDS از یک شرکت داخلی دریافت کرده ایم که اواخر امسال به طور آزمایشی نصب خواهد شد.
وی همچنین به برنامه تغییر ساعت عملیاتی حدود ۳۰ فرودگاه به O/R اشاره و اظهار داشت: این اقدام به منظور صرفه جوئی منابع و استفاده بهینه از توان پرسنل صورت گرفته است.
امیرانی در پایان گفت: مراحل تجهیز اولین سامانه سیار جستجو و نجات کشور با همکاری یکی شرکت داخلی با اعتباری معادل ۹ میلیارد ریال در شرف اقدام است.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=4678

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰