تلفات سوانح رانندگی ۲۳درصد کاهش یافت - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
6

تلفات سوانح رانندگی ۲۳درصد کاهش یافت

  • کد خبر : 4726
  • ۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
تلفات سوانح رانندگی ۲۳درصد کاهش یافت

آمار جان‌باختگان ناشی از سوانح رانندگی در دو ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۲۳.۴ درصد کاهش یافت؛ استان آذربایجان غربی با ۴۵.۵ درصد بیشترین کاهش فوتی‎‌ها در سوانح رانندگی در مدت مذکور به خود اختصاص داد.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، بر اساس آمار ارائه شده توسط سازمان پزشکی قانونی کشور در دو ماهه نخست سال جاری، یک هزار و ۹۷۳ نفر در سوانح رانندگی جان خود را از دست داده‌اند که یک هزار و ۶۳۶ نفر از آنها مرد و مابقی (۳۳۷ نفر) زن بودند؛ این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با آمار فوتی دو هزار و ۵۷۵ نفر، ۲۳٫۴ درصد کاهش داشته است.

همچنین در مدت مذکور ۳۵ هزار و ۸۶۹ نفر بر اثر سوانح رانندگی دچار مصدومیت شدند (۲۷ هزار و ۲۹۱ مرد و هشت هزار و ۵۷۸ زن) که این آمار در دو ماهه سال ۹۸، ۵۸ هزار و ۳۷۷ نفر بود و به این ترتیب تعداد مصدومان ناشی از سوانح رانندگی در دو ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۸٫۶ درصد کاهش داشته است.

بیشترین آمار تلفات سوانح رانندگی در دو ماهه نخست سال جاری مربوط به استانهای تهران با ۱۶۳ نفر، فارس ۱۴۹ نفر و کرمان ۱۴۸ نفر، و کمترین آن مربوط به استانهای ایلام و چهارمحال بختیاری هر کدام ۱۹ نفر و استان کهگیلویه و بویراحمد با ۲۱ نفر بود.
بنابر این آمار استانهای مرکزی با ۴۱٫۸ درصد، ایلام با ۳۵٫۷ درصد و قم با ۱۸٫۹ درصد، بیشترین افزایش و استانهای آذربایجان غربی با ۴۵٫۵ درصد، خراسان رضوی با ۴۴٫۹ درصد و گیلان با ۴۴٫۸ درصد، بیشترین کاهش تلفات ناشی از سوانح رانندگی را در دو ماهه نخست سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ به خود اختصاص دادند.

همچنین در این مدت از کل تلفات تصادفات یک هزار و ۲۷۴ نفر در جاده‌های برون‌شهری، ۵۶۸ نفر در مسیرهای درون‌شهری، ۱۱۸ نفر در جاده‌های روستایی و ۱۳ نفر در سایر مسیرها جان خود را از دست داده‌اند.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=4726

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰