معاملات خودرو تقریباً به صفر رسید؛ رکود در بازار - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

معاملات خودرو تقریباً به صفر رسید؛ رکود در بازار

  • کد خبر : 5081
  • ۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
معاملات خودرو تقریباً به صفر رسید؛ رکود در بازار

بررسی های میدانی بازار خودرو نشان می‌دهد که معاملات در این بازار تقریباً به صفر رسیده و یک رکود ۱۰۰ درصدی به وجود آمده است.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، به نقل از خودرو بانک، البته پیش از این نیز افزایش غیر منطقی قیمت‌ها سبب شده بود که مشتریان تمایل خود برای خرید خودرو را از دست بدهند. نمایشگاه داران نیز می گویند که در حال حاضر خودروهای ایرانی یا در دست دلالان بوده و یا زیر پای افرادی است که تمایلی به خرید و فروش ندارند. همین موضوع سبب شده نرخ معاملات بازار خودرو به صفر نزدیک شود.
کارشناسان معتقدند اصلی‌ترین دلیل شرایط فعلی بازار خودرو سیاست های غلطی است که مسئولین وزارت صمت اتخاذ کرده و در قالب طرحهای فروش ویژه توسط خودروسازان پیاده سازی کرده اند. این طرح ها نه تنها بازار خودرو را مدیریت نکرده بلکه بی سر و سامانی قیمت و دلال بازی را نیز به این بازار آورده است.
متقاضیان خرید خودرویی که نتوانسته اند در قرعه‌کشی خودروسازان برنده شوند این روزها در بازار منتظر کاهش قیمت اند تا خود اقدام به خرید کنند.
قیمت خودروها در حال حاضر نسبت به دو هفته گذشته ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش یافته و این روند افزایشی نیز در حال ادامه یافتن است. به نظر می رسد مسئولان نیز چندان فکری برای بازار خودرو نداشته و آن را به حال خود رها کرده اند.
مشاهده قیمت ها در بازار نشان می دهد که قیمت خودرو همچنان در حال افزایش است و هیچ نشانی از کنترل بازار و یا کاهش قیمت ها در آینده وجود ندارد.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=5081

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰