مشکلات شرکت اتوبوس‌سازی عقاب افشان سمنان حل شدنی است - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6
معاون وزیر کشور:

مشکلات شرکت اتوبوس‌سازی عقاب افشان سمنان حل شدنی است

  • کد خبر : 5991
  • ۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
مشکلات شرکت اتوبوس‌سازی عقاب افشان سمنان حل شدنی است

معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: مشکلات واحد اتوبوس‌سازی شرکت عقاب افشان سمنان با همگرایی و هم‌افزایی بخش‌های مختلف و حمایت از تولید قابل حل است.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، مهدی جمالی‌نژاد روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از شرکت عقاب افشان سمنان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: با امضای تفاهم‌نامه بین اتحادیه اتوبوس‌رانی کشور و شرکت عقاب افشان بخشی از مشکلات با حمایت از تولید رفع خواهد شد.
وی تاکید کرد که دیگر مشکلات این واحد تولیدی با پیگیری از دیگر بخش‌های مختلف رفع خواهد شد و او پیگیر رفع مشکلات خواهد بود.
معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بیان کرد: ۱۹ هزار اتوبوس باید به ناوگان عمومی کشور اضافه شود چرا که ناوگان عمومی و به خصوص درون شهری باید بازسازی شود.
جمالی نژاد تصریح کرد: تحریم واحدهای اتوبوس‌سازی را در زمینه تولید دچار مشکل کرد و شرکت عقاب افشان از واحدهای فعال در زمینه تولید ناوگان عمومی است که با انعقاد تفاهم‌نامه تعدادی از تولیدات این واحد اتوبوس‌سازی خریداری می‌شود.

استاندار سمنان نیز گفت: چهار هزار میلیارد ریال برای توسعه و سرمایه در گردش شرکت تولیدی عقاب افشان در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان تصویب شد و باید در کارگروه کشوری در این زمینه اقدام شود.

علیرضا آشناگر ابراز داشت: مشکل نقدینگی، تامین ارز و مسایل اداری گمرک و قضایی از جمله مشکلاتی است که مدیریت کارخانه را تحت تاثیر قرار داد و تصویب اعطای تسهیلات مشکل سرمایه در گردش این واحد را حل خواهد کرد.
وی ادامه داد: با اقدامات انجام شده در زمینه مسایل اداری گمرک نیز گشایش شد و با مساعدت جمالی‌نژادمعاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و خرید ناوگان شهری موجب شد این مجموعه پویا باشد.
اشناگر اظهار داشت: در نشست با سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد نیاز ارزی و نیاز ریالی برای توسعه واحد اتوبوس‌سازی عقاب افشان سمنان گره‌گشایی شد.

استاندار سمنان گفت: شرکت عقاب افشان واحد اتوبوس سازی خوش نام است که بیش از یک‌هزار نفر در این واحد مشغول کار هستند و سایر واحدهای تولیدی را به حرکت درمی‌آورد چرا که ۵۵ درصد نیازهای عقاب افشان از تولیدات داخلی تامین می‌شود.

عقاب افشان بزرگترین تولیدکننده اتوبوس شهری و بین شهری در بخش خصوصی کشور است که با سابقه ۶۰ ساله در زمینه تولید انواع اتوبوس، توانسته نقش مهمی را در نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی کشور ایفا کند.

بیش از ۹۵۰ نفر در این شرکت اتوبوس سازی در شهرک صنعتی بزرگ سمنان مشغول به کار هستند و با وجود کاهش تولید، طرح تعدیل نیرو در این واحد صنعتی مادر در سال ۹۸ نیز مطرح شده بود.

بعد از توافقنامه برجام، شرکت عقاب افشان در سال ۹۶ موفق به تولید بیش از یک هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس شهری و بین شهری و ۱۰۰ دستگاه مینی بوس شد که رکوردی در تاریخ این شرکت به شمار می‌رفت، اما با خروج ایالات متحده آمریکا از برجام، تولید در این شرکت در اواخر سال ۹۷ کاهش چشمگیر یافت.

کارخانه این شرکت در شهرک صنعتی سمنان در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار و فضای سرپوشیده بیش از ۶۵ هزار مترمربع قرار دارد.

مهدی جمالی نژاد، معاون وزیر کشور به منظور حضور در همایش شهرداران و دهیاران استان سمنان و افتتاح طرح‌های شهری و روستایی و بازدید از بزرگترین کارخانه اتوبوس سازی ایران
(شرکت عقاب افشان ) در قالب سفر ۲ روزه به استان سمنان سفر کرده است.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=5991

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰