محصولات «توتال» در قوطی‌های پلاستیکی تقلبی است - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6
هشدار مدیر فروش «به‌تام‌روانکار»:

محصولات «توتال» در قوطی‌های پلاستیکی تقلبی است

  • کد خبر : 6048
  • ۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
محصولات «توتال» در قوطی‌های پلاستیکی تقلبی است

با وجود گذشت یک‌سال‌ونیم از خروج توتال از ایران و توقف تولید روغن‌موتورهای توتال در قوطی‌های پلاستیکی توسط شرکت به‌تام‌روانکار،‌ همچنان حجم زیادی از این روغن‌ها در اتوسرویس‌ها به‌فروش می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، با وجود گذشت یک‌سال‌ونیم از خروج توتال از ایران و توقف تولید روغن‌موتورهای توتال در قوطی‌های پلاستیکی توسط شرکت به‌تام‌روانکار،‌ همچنان حجم زیادی از این روغن‌ها در اتوسرویس‌ها به‌فروش می‌رسد. موضوعی که علی سالاریه، مدیرفروش شرکت به‌تام‌روانکار نسبت به‌تقلبی بودن تمام محصولات توتال و اِلف در قوطی‌های پلاستیکی هشدار داد. وی در گفت‌وگو با روزنامه «دنیای‌خودرو» گفت: «با وجود گذشت یک‌سال‌ونیم از توقف تولید محصولات کوارتز توتال و اِلف در قوطی‌های پلاستیکی که در کارخانه به‌توتال سابق و به‌تام‌روانکار امروز تولید می‌شد، اما همچنان می‌توان حجم زیادی از این نوع کالا را در قفسه‌های اتوسرویس‌های سراسر کشور مشاهده کرد.» سالاریه بااشاره به‌اینکه هنوز هم روی این روغن‌ها نام و نشان تولیدکننده ایرانی یعنی به‌توتال به‌چشم می‌خورد، گفت: «تقلبی بودن این محصولات ارتباطی به‌نمونه‌هایی که ممکن است به‌کشور وارد شده باشند، ندارد و بحث تنها درمورد روغن‌موتورهایی است که با برند توتال و اِلف به‌نام شرکت به‌توتال در بازار توزیع می‌شوند.»
  توقف تولید توتال و اِلف در ایران از آبان ۹۷
مدیر فروش شرکت به‌تام‌روانکار که پس‌از خروج توتال از ایران به‌دلیل تحریم‌ها برند جدیدی به‌نام «بی‌تی» را با همان فرمولاسیون روغن‌های توتال  و اِلف روانه بازار کرده است، زمان توقف تولید این محصولات را آبان‌ماه سال ۹۷ دانست و تاکید کرد: «در آن زمان نیز حجم محصولاتی که با نام توتال و اِلف تولیدشده درایران به‌بازار عرضه شد، پاسخگوی نیاز بازار نبود و تنها کفاف ۶ ماه نیاز را می‌داد که حال با گذشت یک‌سال‌ونیم از آن زمان،‌ فروش و عرضه این گروه از کالاها درسطح بازار از تقلبی بودن آن‌ها حکایت دارد.»
  تولید توتال در کارگاه‌های زیرزمینی
سالاریه راه‌های تشخیص روغن‌های اصلی تولیدشده در به‌توتال که البته مدت‌زمان زیادی از تولید آن‌ها می‌گذرد را توجه به‌لایه‌های امنیتی متعددی دانست که روی قوطی‌ محصولات تعبیه و درج شده است که از جمله این موارد می‌توان به‌هولوگرام‌های خردشونده روی قوطی و چاپ خاص روی سیل (لایه آلومینیومی زیر در قوطی) و موارد دیگر اشاره کرد. وی تاکید کرد: «مصرف‌کنندگان روغن‌موتورهای توتال و اِلف پلاستیکی نسبت به‌تقلبی بودن محصولات هوشیاری بیشتری داشته باشند و درصورت هرگونه شبهه درخصوص اصالت کالا، می‌توانند با بخش خدمات مشتریان شرکت به‌تام‌روانکار مشورت کنند.» سالاریه بااشاره به‌پیشینه فعالیت مشترک توتال فرانسه با شرکت به‌توتال و خروج قطعی توتال فرانسه از  ایران در زمینه تولید مشترک محصول خاطرنشان کرد: «پس از شروع تحریم‌ها، شریک ایرانی توتال نام شرکت و محصولات تولیدی آن را تغییر داد و همان محصولات را با همان کیفیت سابق با نام تجاری بی‌تی در قالب کوانتیک و رنوویشین تولید و راهی بازار کرد. اما متاسفانه درحال‌حاضر برخی افراد سودجو با ساخت قوطی‌های تقلبی و چاپ لیبل‌های قدیمی همچنان اقدام به‌تولید روانکارهای تقلبی به‌نام اِلف و توتال می‌کنند که متاسفانه مصرف این محصولات می‌تواند آسیب زیادی به‌قطعات داخلی موتور خودرو وارد کند.» وی خاطرنشان کرد: «درحال‌حاضر محصول کوانتیک که جایگزین توتال کوارتز در ایران شده است، با کسب تاییدیه‌های لازم توسط خودروسازان درخطوط تولید و خدمات پس از فروش مورد استفاده قرار می‌گیرد.» سالاریه از جمله خودروسازان همکار با به‌تام‌روانکار را شرکت‌های ایران‌خودرو و ایساکو اعلام کرد و افزود: «درحال‌حاضر روغن‌موتورهای مورد نیاز شرکت نگین‌خودرو به‌عنوان نماینده رسمی رنوهای وارداتی و موجود در بازار نیز توسط شرکت به‌تام‌روانکار تامین می‌شود.» وی از مشتریان قدیمی توتال و اِلف که سال‌ها از این روغن‌موتور با کیفیت درموتور خودروهای خود استفاده می‌کنند خواست برای حفظ سلامت موتور خودرو تنها از محصولات بی‌تی که با همان فرمولاسیون و مواداولیه با کیفیت قدیم تولید می‌شود، استفاده کنند و در زمان تعویض روغن نسبت به‌قوطی‌های توتال و اِلف پلاستیکی در مغازه‌های روغن‌فروشی مشکوک و بدبین باشند.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=6048

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰