هزینه خدمات تعویض روغن خودرو بالا می‌رود؟ - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7

هزینه خدمات تعویض روغن خودرو بالا می‌رود؟

  • کد خبر : 9120
  • ۲۲ تیر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۳
هزینه خدمات تعویض روغن خودرو بالا می‌رود؟

داوود سعادتی نژاد، عضو هیات‌رئیسه اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر و تعویض روغن به سوالاتی در خصوص وضعیت این صنف پاسخ داد.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، به نقل از دنیای اقتصاد، در خصوص وضعیت این صنف در شرایط کرونایی با عضو هیات‌رئیسه اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر و تعویض روغن گفت و گو شد.
– با توجه به شیوع ویروس کرونا در اسفند ماه وضعیت بازار شب عید شما چگونه بود؟
صنف ما نیز مانند سایر اصناف تحت تاثیر این ویروس قرار گرفت و با توجه به اینکه مردم برای مسافرت عید اقدام به سرویس خودروی خود می‌کنند اما به خاطر شیوع ویروس و بسته شدن جاده‌ها عملا سفر زیادی صورت نگرفت به‌طوری‌که ما نسبت به سال قبل در همین زمان شاهد کاهش ۴۰ درصدی فروش بودیم،اکنون هم که در موج دوم هستیم باز هم بازار ما تحت تاثیر قرار گرفته و بسیاری از واحد‌های ما مجبور شدند کار خود را تعطیل کنند. برای لاستیک فروشان نیز افرادی که خواهان دریافت لاستیک دولتی هستند ابتدا باید به‌صورت تلفنی وقت بگیرند، بعد مراجعه کنند.
 – دولت اعلام کرد که بسته‌های حمایتی و تسهیلات در اختیار اصناف قرار می‌دهد آیا صنف شما تاکنون کمکی دریافت کرده است؟
تا به این لحظه هیچ کمکی به ما نشده است ضمن آنکه با این افزایش قیمت‌ها و گردش مالی که در این صنف وجود دارد وام ۵ میلیونی یا ۱۰ میلیونی اصلا ارزشی ندارد ما هم هیچ درخواست تسهیلات یا وامی نداریم. فقط دولت امور مربوط به خود را که شامل بیمه،دارایی و شهرداری می‌شود با اصناف کنار بیاید.همه می‌دانند که ما از اسفند تا به امروز یک روزعادی نتوانستیم کار کنیم پس مالیات نباید مانند قبل اخذ شود.
 – افزایش قیمت ارز چه تاثیری روی کار شما دارد؟
بخشی از لاستیک‌ها و روغن موتورها وارداتی است پس طبیعی است که قیمت آنها افزایش پیدا کند اما نکته این است که این نوسان قیمت فعالیت ما را تحت تاثیر قرار داده. دولت باید ارز را تک نرخی کند تا همه تکلیف خودشان را بدانند آن زمان دیگر شاهد این همه نوسان نخواهیم بود و می‌توان برای یکسال برنامه‌ریزی کرد اما اکنون ما حتی نمی‌توانیم قیمت یک کالا را برای هفته آینده پیش‌بینی کنیم و هر جنس جدیدی که بخواهیم بخریم باید یک عددی را بیشتر از فروش جنس قبلی پرداخت کنیم.
 – اتحادیه شما چند عضو دارد و آیا افزایش قیمت در سال جدید داشته‌اید؟
حدود۱۲۰۰ لاستیک فروش و ۳۸۰۰ تعویض روغنی و آپاراتی زیر مجموعه صنف ما هستند ما یکی از اصناف اشتغال زا هستیم که حتی در تعطیلی‌ها هم باید به مردم خدمات بدهیم این در حالیست که در سال ۹۸ هیچ افزایش قیمتی نداشتیم اما با تورم امسال و افزایش هزینه‌ها راهی به جز افزایش قیمت نداریم بر همین اساس به اتاق اصناف نامه زدیم که حداقل با افزایش ۳۰ درصدی قیمت‌ها و خدمات موافقت کنند و اکنون منتظر تصمیم کارگروه ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت هستیم اما اگر این حداقل لحاظ نشود صنف ما دچار مشکل بزرگی خواهد شد.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=9120

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰