مدیرعامل ایران خودرو: می‌توانیم ۴۰۵ را صادر کنیم - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2

مدیرعامل ایران خودرو: می‌توانیم ۴۰۵ را صادر کنیم

  • کد خبر : 9405
  • ۲۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳
مدیرعامل ایران خودرو: می‌توانیم ۴۰۵ را صادر کنیم

مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه ساخت خودرو ۴۰۵ متوقف می‌شود، گفت: کماکان می توانیم با بازاریابی این خودرو را به دیگر کشورها صادر کنیم.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، فرشاد مقیمی در نشست بررسی مشکل قطعه سازان خودرو استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: خودرو ۴۰۵ شاید در کشور ما از رده خارج شده باشد اما می تواند با بازیابی این محصول را در دیگر ‌کشورها بفروشیم،‌ همان طور که خیلی از محصولات از رده خارج شده دیگر کشورها در ایران مورداستفاده قرار گرفت.
وی با بیان اینکه صنعت خودروسازی یکی از اهداف اصلی تحریم های دشمنان ایران اسلامی است، گفت: دشمنان می‌خواستند با تحریم ها خودروسازی ایران را از بین ببرند اما می بینیم که امروز صنعت خودرو ایران با توانی بیشتر از گذشته پیشرفت می کند.
مدیرعامل ایران خودرو با تاکید بر اینکه باید به مشکلات قطعه سازان رسیدگی شود، افزود: باید چالش های پیش روی صنعت قطعه سازی را با دقت شناسایی و برای طرف کردن آن برنامه‌ریزی کنیم.
مقیمی با بیان اینکه از زمان فعالیتش در ایران خودرو میزان بدهی این گروه صنعتی از ۲ هزار میلیارد تومان به یک میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است، گفت: هدف اصلی ما پرداخت بدون تاخیر به قطعه سازان است.
وی ادامه داد:‌ برای کمک به تولید داخلی باید بین یک تا سه سال قطعات تولیدکنندگان را با قیمت کالاهای وارداتی خریداری کنیم.
مدیرعامل ایران خودرو با تاکید بر اینکه نظام بانکی کشور نیز باید در زمینه رونق تولید حمایت های ویژه ای داشته باشد، تصریح کرد: باید معافیت های مالیاتی را برای تولید کنندگان داخلی که کشور را خودکفا می کند در نظر بگیریم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه نیز در این نشست گفت: باید ظرفیت تولید کارخانه ایران خودرو در کرمانشاه به میزان پیش بینی شده یعنی ۱۰۰ هزار دستگاه در سال برسد.
هدایت حاتمی با اشاره به برنامه های حمایتی استانداری کرمانشاه از صنعت قطعه سازی خودرو، افزود: در راستای رفع موانع تولید، پرداخت یارانه و پرداخت تسهیلات از قطعه سازان استان حمایت خواهیم کرد.
وی با اشاره به ظرفیت های ایجاد شده در راه آهن کرمانشاه گفت: ایران خودرو می تواند از ظرفیت ریلی استان برای جابجایی های خود به خوبی بهره‌مند شود.
معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه عنوان کرد: در صورت نیاز می توانیم خطوط ریلی و زیر ساخت های لازم برای استفاده بهتر از این ظرفیت جابجایی را فراهم کنیم.
نماینده مردم شهرستان سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست بر ضرورت حمایت از قطعه سازان تاکید کرد و گفت: برای ایجاد انگیزه در سرمایه گذاران برای ورود به صنعت قطعه سازی لازم است که محصولات تولیدی آنها به مدت سه سال توسط ایران خودرو با قیمت کالای وارداتی و براساس نرخ روز ارز خریداری شود.
حجت الاسلام والمسلمین سیدجواد حسینی کیا با اشاره به وضعیت بیکاری در استان کرمانشاه اظهارداشت: کرمانشاه ‌شرایط خاصی در زمینه بیکاری دارد از این رو از ایران خودرو توقع داریم‌که خط تولید یک خودرو جدید را در کرمانشاه ایجاد کند.
وی افزود: ظرفیت نزدیکی به مرز و توان صادراتی از جمله فرصت های کرمانشاه است که می توانیم از ان استفاده کنیم.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=9405

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰