پای خودروسازان چینی دوباره به ایران باز می‌شود؟ - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3

پای خودروسازان چینی دوباره به ایران باز می‌شود؟

  • کد خبر : 9413
  • ۲۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵
پای خودروسازان چینی دوباره به ایران باز می‌شود؟

با توجه به گفتار یکی از کارشناسان حوزه خودرو صنعت خودروسازی چین قدم به قدم با بزرگان صنعت خودروسازی جهان گام برداشته و اگر چینی ها در قالب خودروسازی در کشورمان سرمایه گذاری کرده و زنجیره تامین را نیز خود تامین کنند اتفاق مثبتی رخ خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، فربد زاوه در این خصوص توضیح داد: «هرچند هنوز نمی توان در خصوص قرارداد میان ایران و چین به صورت قطعی نظر داد که چقدر امکان اجرایی شدن دارد اما اگر چینی ها در قالب خودروسازی سرمایه‌گذاری کرده و زنجیره را نیز خود تامین کنند می توان انتظار داشت که اتفاقات مثبتی رخ دهد. در غیر این صورت و در حالتی که انتقال تکنولوژی با شیوه های قبلی مانند پژو و رنو رخ دهد احتمالا شاهد جهش مثبتی نخواهیم بود.»
وی ادامه داد: «فعالان صنعت خودروسازی کشور ما چندان تمایلی به دریافت و انتقال دانش فنی ندارند چرا که این دانش پیوسته در حال تغییر و به روز رسانی است و همین موضوع است که سبب ایجاد رقابت در دنیای خودرو می شود. افرادی که به دنبال تولید خودرو صد در صد ایرانی هستند درک درستی از فرآیند تولید ندارند چرا که از بعد اقتصادی باید بررسی کرد که ارزش افزوده تولید در چه مواردی وجود دارد.»
این نکته را نیز نباید فراموش کرد که با اعمال تحریم‌های آمریکا بسیاری از خودروسازان چینی که مدت‌ها در کشورمان فعالیت داشتند صنعت خودروسازی ما را ترک کرده و تعداد اندکی از این شرکت‌ها در حال حاضر در کشورمان فعالیت می‌کنند. شرکت چری و جک از معدود خودروسازان چینی باقی مانده در ایران اند.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=9413

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰