بدهکارترین خودروساز جهان مشخص شد! - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5

بدهکارترین خودروساز جهان مشخص شد!

  • کد خبر : 9489
  • ۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۲:۱۷
بدهکارترین خودروساز جهان مشخص شد!

فولکس‌واگن با ۱۹۲ میلیارد دلار بدهی، بدهکارترین شرکت و خودروساز جهان است؛ پس از فولکس‌واگن شرکت‌های دایملر، تویوتا و فورد بدهی زیادی دارند.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، در مطالعه اخیر ۹۰۰ شرکت برتر دنیا، مشخص شد که فولکس ‌واگن با ۱۹۲ میلیارد دلار بدهی، مقام اول را در بین شرکت‌های بدهکار جهان دراختیار دارد. بدان معنا که بدهی فولکس‌واگن نسبت به کشورهایی مانند آفریقای جنوبی (۱۸۰/۱ میلیارد دلار) و مجارستان (۱۰۱/۹ میلیارد دلار) بیشتر است. قسمت عمده‌ای از بدهی فولکس‌واگن به بخش مالی بزرگ آن مرتبط است.
 
بااین‌حال، فولکس‌واگن تنها خودروساز بدهکار جهان نیست. در حقیقت، دایملر نیز به‌عنوان یکی دیگر از خودروسازان آلمانی، سومین شرکت بدهکار جهان با ۱۵۱ میلیارد دلار بدهی است. پس از آن نیز تویوتا با ۱۳۸ میلیارد دلار، فورد با ۱۲۲ میلیارد دلار و بی ‌ام ‌و با ۱۱۴ میلیارد دلار بدهی در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. از بین ۱۰ شرکت بدهکار جهان، پنج شرکت آن خودروساز هستند.

برای مقایسه بد نیست بدانید، تعداد زیادی شرکت بزرگ در دنیا وجود دارند که بدهی ندارند و درواقع روی ذخایر عظیمی از پول و سرمایه نشسته‌اند. صدر جدول به آلفابت با ۱۰۴ میلیارد دلار سرمایه تعلق دارد و پس از آن شرکت‌هایی مانند سامسونگ با ۷۸ میلیارد دلار، مایکروسافت با ۴۷ میلیارد دلار، فیسبوک با ۴۴ میلیارد دلار، سانگ با ۱۴ میلیارد دلار و گروه علی بابا با ۱۳ میلیارد دلار قرار گرفته‌اند.

در پی همه‌گیری ویروس کرونا، بدهی شرکت‌های جهانی با ۱۲ درصد افزایش به ۹/۳ تریلیون دلار رسیده است. ست مایر، مدیر گروه یانوس هندرسون به رویترز گفت:

بیماری کووید ۱۹ همه چیز را تغییر داده و اکنون صحبت از حفظ سرمایه و ایجاد ترازنامه محکم و بدون بدهی است.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=9489

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰