ب‌ام‌و هیدروژنی - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9

ب‌ام‌و هیدروژنی

  • کد خبر : 9819
  • ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱:۳۹
ب‌ام‌و هیدروژنی

ب‌ام‌و اولین مدل هیدروژنی خود را در سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه می‌کند. اولیور زیپسه، مدیر کارخانه در مصاحبه‌ای با خبرگزاری بلومبرگ تایید کرد که این ماشین یک شاسی‌بلند X5 است که کانسپت آن پاییز گذشته در فرانکفورت نمایش داده شد.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، ماشین هیدروژنی ب‌ام‌و یک پیل سوختی با قدرت ۱۷۰ اسب بخار دارد. پیل سوختی دستگاهی است که با ترکیب هیدروژن و اکسیژن، الکتریسیته تولید می‌کند و تنها پسماند آن آب است.
علاوه بر این پیل، ماشین موتور الکتریکی هم دارد که مجموع قدرت آن را به ۳۷۴ اسب بخار می‌رساند. قوای محرکه الکتریکی ماشین از اولین شاسی‌بلند الکتریکی ب‌ام‌و گرفته شده که هفته گذشته رونمایی شد.
ب‌ام‌و فن‌آوری ماشین‌های هیدروژنی را با همکاری تویوتا ساخته است. دو کارخانه هفت سال است که پروژه‌هایی از جمله ساخت پیل سوختی را به طور مشترک اجرا می‌کنند. تویوتا قرار است نسل جدیدی از ماشین هیدروژنی خود به نام “میرای” را سال آینده به بازار عرضه کند.
برخلاف ماشین‌های الکتریکی، سوخت‌گیری ماشین‌های هیدروژنی تنها چند دقیقه طول می‌کشد و با هر بار سوخت‌گیری مسافت بسیار بیشتری حرکت می‌کنند. مشکل این ماشین‌ها گران بودن این فن‌آوری و کمبود ایستگاه شارژ است.
دولت آلمان به تازگی طرحی برای توسعه صنایع وابسته به انرژی هیدروژنی پیشنهاد کرده است. چین هم می‌خواهد تا سال ۲۰۳۰ تعداد ماشین هیدروژنی در این کشور از یک میلیون دستگاه بیشتر شود. ژاپن و کره جنوبی هم می‌خواهند تعداد ماشین‌های هیدروژنی تا سال ۲۰۳۰ از ۸۰۰ هزار دستگاه بیشتر شود.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=9819

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰