به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، تا قبل از اسفندماه سال گذشته مشکلات نقلوانتقال ارز از یکسو و سیاستهای یکبام و دو هوای وزارت صمت در قطع و وصل ارز نیمایی برای واردات قطعات یدکی از سویدیگر باعث شد قیمتها در بازار لوازم یدکی با تغییرات و نوسانات روبهرو شوند. همچنین در ماههای پایانی سال گذشته، شیوع کرونا و رعایت پروتکلهای بهداشتی ناشیاز بیماری باعث شد واردات کالا بهخصوص کالاهایی که از کشورهای حاشیه خلیجفارس به کشور منتقل میشدند با مشکل جدی روبهرو شود و عملا واردات قطعات و لوازم یدکی خودروهای وارداتی از دوبی و جبلعلی به صفر رسید.
این موضوع سبب تغییر قیمت در بازار لوازم یدکی خودروهای وارداتی و همچنین نایاب شدن برخی قطعات شده و در واقع سبب شده است بازار قطعات یدکی تبدیل به بازار مکاره شود. این شرایط زمینهساز تجدیدنظر در منابع تامین قطعات یدکی خواهد شد. بهعنوانمثال میتوان بهجای تمرکز بر بازار دوبی و واردات از جبلعلی به واردات از کشورهایی مانند گرجستان، ارمنستان، آذربایجان و حتی ترکیه روی آورد. زیرا قرار دادن تمام منابع در یک سبد کار درستی نیست و نتایجی را در پیش دارد که در حال حاضر شاهدش هستیم.
قفل واردات قیمت لوازم یدکی را تغییر داد
تا قبل از اسفندماه سال گذشته مشکلات نقلوانتقال ارز از یکسو و سیاستهای یکبام و دو هوای وزارت صمت در قطع و وصل ارز نیمایی برای واردات قطعات یدکی از سویدیگر باعث شد قیمتها در بازار لوازم یدکی با تغییرات و نوسانات روبهرو شوند.
لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=2712