افت ۱۳ درصدی رضایتمندی مشتریان از خدمات فروش صنعت خودرو در سال ۱۳۹۸ - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۱۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 1 November - 2024
14
نتایج ارزیابی «خدمات فروش خودروسازان» در سال ۹۸ منتشر شد؛

افت ۱۳ درصدی رضایتمندی مشتریان از خدمات فروش صنعت خودرو در سال ۱۳۹۸

  • کد خبر : 3667
  • ۰۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸
افت ۱۳ درصدی رضایتمندی مشتریان از خدمات فروش صنعت خودرو در سال ۱۳۹۸

بر اساس ارزیابی های سومین دوره سنجش الزامات حوزه خدمات فروش که طبق دستورالعمل خدمات فروش صنعت خودرو صورت می گیرد و در شرایطی که همچنان ورود خودروهای خارجی به کشورمان محدود است، صرفا شرکت های تولید کننده خودرو مورد سنجش قرار گرفته اند.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، به نقل از پرشین خودرو، بر اساس ارزیابی های صورت گرفته از تعداد ۱۹ شرکت عرضه کننده خودروی سواری و سنگین در سال ۱۳۹۸، تعداد ۱۰ شرکت موفق به کسب نمره قبولی نشدند.

بر این اساس در میان خودروهای سواری به ترتیب شرکت های بهمن موتور، مدیران خودرو، سرمایه گذاری بین الملل بایک، سازه های خودرو دیار، کرمان موتور، کارمانیا، سایپا، ایران خودرو و پرستوی آبی ارگ در رده ی اول تا نهم خدمات فروش قرار گرفتند و همچنین در میان خودروهای سنگین شرکت های بهمن دیزل، سیبا موتور، ماموت دیزل، سایپا دیزل، ایران خودرو دیزل، مایان فولاد، کاریزان خودرو، سروش دیزل مبنا، ارس خودرو دیزل و عقاب افشان رتبه ی اول تا دهم را کسب کردند.

در این میان متوسط امتیاز رضایتمندی مشتریان از خدمات فروش صنعت خودرو در سال ۱۳۹۸ معادل ۵۷/۹% بوده که نسبت به سال پیش از آن ۱۳% افت داشته است. شایان ذکر است عمده دلایل نارضایتی مشتریان که بر اساس مصاحبه با ۲۴۲ هزار مراجعه کننده به شبکه خدمات فروش به دست امده، «تاخیر در تحویل خودرو»، «عدم پرداخت خسارت دیر کرد» و «عدم پایبندی به تعهدات»بوده است.
 
همچنین ارزیابی های انجام شده در سطح نمایندگی های مجاز ارائه دهنده خدمات فروش در سال ۹۸ نشان می دهد ۶۸/۹% از نمایندگی های مجاز با حداقل سطوح استاندارد تعریف شده در دستورالعمل منطبق نبوده اند.

شایان ذکر است شاخص های اصلی این ارزیابی، طبق دستورالعمل شرایط، ضوابط و ارزیابی خدمات فروش خودرو، شامل ارزیابی شبکه نمایندگی های مجاز، ارزیابی نظام مدیریتی خدمات فروش و سنجش رضایت مشتریان است که کلیه شرکت های عرضه کننده خودرو را در ۳ حوزه ی وضعیت الزامات ستادی خدمات فروش، وضعیت شبکه نمایندگی ها و نیز رضایتمندی مشتریان مورد سنجش قرار می دهد.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=3667

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰