رشد چشمگیر فروش « نفت بهران» با وجود شرایط کرونا - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

رشد چشمگیر فروش « نفت بهران» با وجود شرایط کرونا

  • کد خبر : 3756
  • ۰۸ تیر ۱۳۹۹ - ۰:۰۲
رشد چشمگیر فروش « نفت بهران» با وجود شرایط کرونا

بررسی گزارش‌های مالی چهارپالایشگاه‌دار بزرگ کشور در سه‌ماه ابتدایی سال و مقایسه آن با مدت مشابه سال گذشته نشان از رشد ۸ درصدی فروش و سهم بازار نفت بهران دارد.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، بررسی گزارش‌های مالی چهارپالایشگاه‌دار بزرگ کشور در سه‌ماه ابتدایی سال و مقایسه آن با مدت مشابه سال گذشته نشان از رشد ۸ درصدی فروش و سهم بازار نفت بهران دارد. ‌گزارش روزنامه «دنیای‌خودرو» ‌براساس گزارش‌های مالی ارائه‌شده در «کدال» به‌عنوان سامانه اطلاع‌رسانی شرکت‌های بورسی، حکایت از رشد فروش و سهم بازار نفت بهران و نفت پارس به‌ترتیب به‌میزان ۸ و ۲ درصد در سه‌ماهه ابتدایی سال جاری درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته دارد. این درحالی‌است که شرکت نفت ایرانول با وجود سبک فروش مشابه دو شرکت مذکور، ‌در این مدت با کاهش ۲ درصدی میزان فروش و از دست دادن سهم بازار مواجه شده است.
  ۵۰۰ میلیاردتومان فروش بیشتر برای بهران
براساس آمارهای منتشرشده میزان فروش شرکت نفت بهران در سه‌ماهه نخست سال جاری ۸۰۰ میلیاردتومان بوده است که درمقایسه با ۷۵۰ میلیاردتومان فروش این شرکت در مدت مشابه سال گذشته نشان از رشد ۸درصدی رهبر بازار روانکارهای ایران دارد. 
در این مقایسه دومین شرکت از لحاظ رشد فروش و در اختیار گرفتن سهم بازار بیشتر، ‌شرکت نفت پارس است که درسه‌ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته ۱۰ میلیاردتومان بیــــــشتر فروش داشته است و میزان فروش خود را از ۴۹۰ میلیاردتومــــان دربهار سال ۹۸ به ۵۰۰ میلیاردتومان در بهار امـــــــسال رسانده است.
   ایرانول بیش از گذشته با رهبر بازار فاصله گرفت
شرکت نفت ایرانول متعلق به‌شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) اما درهمین‌مدت‌زمان نه‌تنها رشدی را به‌خود ندیده است بلکه با ۲ درصد فروش کمتر نسبت به‌سه‌ماهه ابتدایی سال ۹۸، ‌تنها ۶۲۱ میلیاردتومان انواع روانکار فروخته که درمقایسه با فروش ۶۳۰ میلیاردتومانی این شرکت در همین بازه زمانی درسال ۹۸، ‌عملکرد خوبی از خود نشان نداده است. 
اما آنچه درنگاه نخست بیش از همه تعجب تحلیل‌گران بازار روانکار را به‌خود جلب می‌کند، کاهش شدید فروش شرکت نفت سپاهان از یک‌هزار و ۲۴۰ میلیاردتومان در سه‌ماهه ابتدایی سال ۹۸ و رسیدن به‌رقم ۸۸۱ میلیاردتومان در بهار امسال است. این یعنی نفت سپاهان به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده روغن پایه در ایران با کاهش ۳۰ درصدی میزان فروش مواجه شده است. 
اما نکته‌ای که باید به‌آن توجه داشت، مقایسه عملکرد این چهار شرکت درحوزه فروش انواع روغن‌های موتوری یا در اصطلاح  محصول نهایی است. موضوعی که باید نگاهی تخصصی‌تر به آن داشت و برهمین‌اساس می‌توان کاهش فروش نفت سپاهان نسبت به سه‌شرکت دیگر را توجیه کرد. به‌گزارش خبرنگار روزنامه «دنیای‌خودرو» ‌حدود ۹۵ درصد از فروش نفت بهران مربوط به‌محصول نهایی و در بازار داخل کشور است.‌ 
همین‌طور نفت پارس نیز بیش از ۹۰ درصد از محصولات خود را درقالب محصول نهایی در بازار داخل عرضه می‌کند و ایرانول نیز چیزی نزدیک به ۸۷ درصد از تولیداتش درقالب محصول نهایی وارد بازار می‌شود.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=3756

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰