پروازهای ترکیه به ایران و افغانستان از دو هفته دیگر از سرگرفته می‌شود - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8

پروازهای ترکیه به ایران و افغانستان از دو هفته دیگر از سرگرفته می‌شود

  • کد خبر : 10378
  • ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۳
پروازهای ترکیه به ایران و افغانستان از دو هفته دیگر از سرگرفته می‌شود

پروازهای شرکت‌های هواپیمایی ترکیه به ایران و افغانستان از ابتدای سپتامبر(یازدهم شهریور) از سر گرفته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، شرکت هواپیمایی ترکیه از جمله ترکیش ایرلاین اعلام کردند که از اوایل سپتامبر پروازهای خود را به ۵ شهر ایران از جمله تهران، تبریز، شیراز، مشهد و اصفهان و شهر مزارشریف افغانستان دوباره آغاز خواهند کرد.
طبق برنامه اعلام شده، از ابتدای سپتامبر ۲۱ پرواز در هفته به مقصد تهران، ۴ پرواز در هفته به مقصد تبریز و شیراز و از پنجم سپتامبر نیز ۲ پرواز در هفته به مقصد مشهد و اصفهان انجام می‌شود.
در این میان، هواپیمایی ترکیش با صدور اطلاعیه‌ای جداگانه تایید کرده که از ابتدای سپتامبر به چهار شهر تهران، تبریز، شیراز و مشهد و مزارشریف افغانستان پرواز خواهد داشت. این شرکت هواپیمایی همچنین اعلام کرده که مشتریانی که پیشتر برای بازه زمانی ۲۱ مارس تا ۳۱ اوت بلیت خریدار کرده بودند، این اختیار خواهند داشت تا از بلیت‌های خود در تاریخ دلخواه آتی استفاده کنند.
در همین حال، اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران، در گفتگو با خبرگزاری ایلنا اعلام کرد که پرواز شرکت‌های هواپیمایی ایرانی نیز به زودی به مقصد شهرهای ترکیه برقرار خواهد شد ولی هنوز تصمیمی برای برقراری تورهای مسافرتی و گردشگری بین دو کشور اتخاذ نشده است.
آقای سامانی همچنین پیش‌بینی کرده که به دلیل تغییر نرخ دلار، قیمت بلیت پروازهای بین‌المللی از جمله پروازهای به مقصد ترکیه در مقایسه با دوران پیش از شیوع ویروس کرونا افزایش داشته باشد.
پروازهای بین‌المللی خطوط هوایی ترکیه از جمله ترکیش ایرلاین که به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا متوقف شده بود، از ۱۱ ژوئن گذشته متوقف شده بود ولی با آغاز موج دوم همه‌گیری بیماری کووید۱۹، پروازهای شرکت‌های هواپیمایی ترکیه به ایران و افغانستان از ۱۹ ژوئیه بار دیگر متوقف شد.
پیش‌تر نیز وزرای خارجه ایران و ترکیه توافق کرده بودند که پروازهای تهران- استانبول از ابتدای اوت (۱۱ مرداد) از سر گرفته شود. با این حال، از سرگیری پروازهای ترکیه به مقصد ۵ شهر ایران در عمل تا ابتدای سپتامبر به تعویق افتاده است.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=10378

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰