به گزارش سایت خبری خودروهای تجاری (سیونا)، حالا رالف برانستاتر سکان برند فولکس را به دست گرفته است، قبل از سمت مدیر عاملی، بالاترین پست در حوزه عملیات را برعهده داشت. هربرت دییس که هم مدیر عامل برند فولکس و رئیس هیئت مدیره گروه بود فقط سمت دومی را حفظ کرد و اولی را از دست داد. این تغییر از اول ژوئیه (۱۱ تیر ماه) به طور رسمی اجرا می شود. اعضای هیئت مدیره می گویند که بهتر است هربرت دییس انرژی خود را روی اداره کسب و کار در فولکس واگن متمرکز کند و بین دو سمت دوپاره نشود.
در حقیقت شایعه ها درست بوده که تغییرات مهم مدیریتی در حال وقوع است اما تصمیم ها جور دیگری از آب درآمد. حدس و گمان ها این بود که اولیور بلوم مدیر عامل پورشه، سکان برند فولکس را برعهده می گیرد و برنارد مایر از اشکودا به پورشه می آید. اما این گونه نشد.
دییس در باره مدیر عامل جدید گفته است: رالف یکی از باتجربه ترین مدیران گروه فولکس است. در طول دو سال گذشته، به عنوان COO «قائم مقام علمیات گروه» نقش مهمی در دگردیسی برند داشته است. «بنابراین، من بسیار خوشنود هستم که رالف به عنوان مدیر عامل در توسعه و شکل گیری برند نقش ایفا می کند مخصوصاً با توجه به تصمیم های راهبردی دور از دسترسی که در چند سال گذشته پیگیری می شد.»
برانستراتر از سال ۱۹۹۳ با فولکس است. در سال ۱۹۹۸ حوزه تدارک فلزات برای قطعات و مجموعه های شاسی و قوای محرکه را برعهده گرفت بعد در سال ۲۰۰۵ مدیر ارشد تدارکات برند سئات شد. از سال ۲۰۱۸ پست قائم مقامی مدیر عامل در عملیات گروه را برعهده گرفت.
این تغییرات مهم مدیریتی زمانی در حال اجرا است که گروه فولکس با معضلات عدیده ای در اروپا رو به رو است. مهمترین آن توقف تحویل خودروهای گلف جدید است چون مشکل نرم افزاری دارد و نمی تواند قانون اجباری تماس اضطراری را به اجرا بگذارد. این معضل برای ۱۵ هزار خودرو است. شایعاتی وجود دارد که نرم افزار خودروی الکتریکی فولکس به نام ID3 هم دچار مشکلاتی است که باید رفع شوند. هنوز ماهیت دقیق این معضلات روشن نیست، در ظاهر، اجزای این سیستم ارتباط صحیحی با یکدیگر برقرار نمی کنند. در حال حاضر ۱۰ هزار تکنسین در حال تلاش برای رفع این مشکل هستند.
انتهای پیام